ועד עובדי פלאפון "מזכיר" לסרצ'לייט שהם חלק מקבוצת בזק

על רקע ההתקדמות במו"מ לרכישת השליטה בקבוצת בזק, ועד העובדים פנה לקרן הרוכשת סרצ'לייט והבהיר לה כי העובדים רוצים להיות שותפים לתהליך

יחיאל שמן באסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי החברה
יחיאל שמן באסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי החברה

לקראת ההכרעות הסופיות בעניין העברת השליטה בקבוצת בזק לקרן סרצ'לייט, פנה הבוקר (ג') ועד עובדי פלאפון וביקש להבהיר לקרן את החשיבות בשמירה על זכויות העובדים.

בדומה לוועד עובדי בזק שהבהיר את החשיבות בשמירה על הסכמי העבודה הקיימים ועל איתנותה של החברה, בוועד עובדי פלאפון מבהירים כי לא יתנו את ידיהם למהלכים חד-צדדיים.

לדברי יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדים פלאפון, "התקופה בה התקבלו החלטות הרות-גורל הנוגעות לביטחון התעסקותי של העובדים ללא שיתוף והתייעצות עם הוועד, תמה ולא תחזור עוד. פעם אחר פעם הוכחנו כי בכוחות משותפים (ועד עובדים לצד הנהלה) ניתן להוביל בפלאפון מהלכים אשר יתרמו גם לצמיחת החברה וגם לשמירה על תנאיהם ורווחתם של העובדים".

יחיאל שמן, יו"ר ועד העובדים בפלאפון / צילום פרטי
 יחיאל שמן, יו"ר ועד העובדים בפלאפון / צילום פרטי

"במקרה שהרכישה תצא בסופו של דבר לפועל, חשוב לי להבהיר כי לא ניתן את ידנו למהלכים חד-צדדיים אשר יבוצעו על-ידי הקרן, ולא נהסס לפעול אם נידרש לכך. הדברים לא נכתבים מתוך איומים מרומזים או הצבת אולטימטום, אלא מתוך ניסיון רב ואמונה שרק בשיתוף-פעולה ושילוב ידיים ניתן להמשיך ולפעול להצלחת חברת פלאפון".

בשולי הדברים נזכיר כי ועד עובדי פלאפון, כמו גם ועד עובדי בזק בינלאומי, נמצאים בעיצומו של סכסוך עבודה ומנהלים משא-ומתן ארוך ומורכב על זכויות העובדים, על רקע המהלך לאיחוד פעילויות של החברות-הבנות בבזק.