מפתחת הבינה העסקית סייסנס הישראלית רוכשת חברה אמריקאית במעל 100 מיליון דולר במניות

החברה הנרכשת, Periscope Data האמריקאית, מעסיקה 150 עובדים בעמק הסיליקון • מנכ"ל סייסנס אמיר אורעד: "שתי החברות משלימות זו את זו"

מנכל סייסנס אמיר אורעד והארי גלזר מנכ"ל ומייסד שותף בחברה הנרכשת  Periscope Data / צילום: Sisense/
מנכל סייסנס אמיר אורעד והארי גלזר מנכ"ל ומייסד שותף בחברה הנרכשת Periscope Data / צילום: Sisense/

חברת סייסנס הישראלית, שפיתחה טכנולוגיית בינה עסקית (BI), הודיעה על רכישת חברת האנליטיקה Periscope Data (פריסקופ דאטה) האמריקאית בסכום של מעל 100 מיליון דולר. העסקה מתבצעת כולה במניות. במקביל, סייסנס הודיעה כי בעקבות הרכישה, החברה המאוחדת הגיעה לקצב הכנסות שנתיות של מעל 100 מיליון דולר וליותר מ-2,000 לקוחות.

פריסקופ דאטה הוקמה ב-2012 וגייסה כ-50 מיליון דולר ממשקיעים בולטים כמו קרן בסמר ואינוביישן אנדיבורס של אריק שמידט. החברה מעסיקה 150 עובדים בעמק הסיליקון, שם יש לסייסנס כמה עובדים ספורים. סייסנס תעסיק מעל 700 עובדים ברחבי העולם, מרביתם בניו יורק, תל אביב וסן פרנסיסקו. מייסדי פריסקופ דאטה, הארי גלזר וטום אוניל, יישארו בסייסנס.

חברת סייסנס נוסדה בשנת 2004 בידי גיא בויאנג'ו, אביעד הראל, עדי עזריה, אלדד פרקש, ואלעד ישראלי ומנהל אותה המנכ"ל אמיר אורעד. סך ההשקעות בחברה מסתכם עד כה בכ-200 מיליון דולר. בספטמבר האחרון הודיעה החברה על סבב גיוס של 80 מיליון דולר, בהובלת הקרן האמריקאית Insight Venture Partners, שהולכת ונהיית יותר דומיננטית בישראל.

המערכת שפיתחה סייסנס מאפשרת לכל ארגון או חברה, לתרגם מידע מורכב, גדול ומבוזר לאפליקציות אנליטיות חכמות וויזואליות ולהציג תובנות משמעותיות לכל עובדי הארגון ולקוחותיו בזמן אמת. לסייסנס לקוחות בכל כמו חברות ג'נרל אלקטריק, נאסד"ק, פיליפס, ספוטיפיי, Wix ואחרים.

אורעד הסביר בשיחה עם "גלובס" כי שתי החברות משלימות זו את זו. בעוד שסיייסנס מציעה מוצרים לגורמים התפעוליים של החברה - למשל סמנכ"ל הכספים או צוות התפעול, המוצרים של פריסקופ דאטה מיועדים למדעני הנתונים שעובדים בחברה. הוא מוסיף כי שתי הקבוצות האלו בתוך הארגון לא עבדו ביחד ויש לכל אחת מהן צרכים אחרים. כעת הם יקבלו פלטפורמה מאוחדת שתוכל לחבר בין הגורמים האלו. אורעד סיפר גם כי המגעים בין שתי החברות נמשכו למעלה משנה, וכי הם שמו דגש גם על הדנא המשותף, שלדבריו מאוד דומה.