סיוטים מאיסלנד, שיפודי ענק מאוסטרליה ו"המנחה המקריפ": מה חשבו ברשת על חצי גמר האירוויזיון

האטרי האיסלנדים הרעידו את האולם עם מה שהם כינו "אמנות במה אנטי-קפיטליסטית BDSM" • קייט מילר-היידקי מאוסטרליה הקרינה את האלזה הפנימית שלה • מה עשה אסי עזר למתמודד הספרדי? • ברשת מגיבים לחצי הגמר הראשון של האירוויזיון, בזמן שבישראל תוהים אם לא היינו קשים מדי עם השיר של קובי מרימי

זוכי חצי הגמר הראשון של האירווזיון בתל-אביב / צילום: REUTERS, Ronen Zvulun
זוכי חצי הגמר הראשון של האירווזיון בתל-אביב / צילום: REUTERS, Ronen Zvulun

חג האירוויזיון החל אמש (ג') בתל-אביב עם חצי הגמר הראשון של התחרות, בו נבחרו 10 מדינות מתוך 26 המדינות הסופיות שיתחרו בגמר התחרות ביום שבת הקרוב. בערב סוער, מצחיק ומפתיע ניסו המתמודדים לכבוש את חבר השופטים ואת הקהל בבית כדי לעבור לשלב הבא, וכמו בכל אירוויזיון ראוי - תצוגת הקאמפ והביזאר הייתה בשיאה, ונראה שישראל זכתה להרכב מתמודדים מעניין במיוחד.

ברשתות החברתיות, כמו בכל שנה, לא נותרו אדישים למה שקרה על הבמה, וטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם הוצפו בצילומי מסך מתוך התחרות. מתמודדים, מנחים או חברי הקהל - אף אחד לא נותר בטוח מפני עקיצות הצייצנים, שהשאירו גם אותנו פעמים רבות עם דמעות של צחוק בעיניים.

ברשתות החברתיות החליטו כמעט פה-אחד שתצוגת המופעים באירוויזיון הפגינה מהו קאמפ אמיתי, זאת בניגוד למה שהתרחש לפני שבוע בשטיח האדום בגאלה של המטרופוליטן בניו יורק, בה הנושא המרכזי היה קאמפ, ונגד רוב המשתתפים נטען כי הם לא הבינו מהו.

המופע המרכזי עבור רוב הצופים היה כמובן להקת Hatari שייצגה את איסלנד. מדובר בהרכב טכנו שמתאר את עצמו כ"להקת אמנות במה אנטי-קפיטליסטית BDSM". והחברים מאיסלנד אכן הגיעו כדי לזעזע. חלק היו בטוחים שהם לא מצליחים להתעורר מסיוט, ב-BBC תהו איך סבתא תגיב למופע הלא שגרתי, אבל כל הגולשים הסכימו שהתגובה של הלהקה לכך שזכו ויעברו לגמר הייתה פשוט הדבר הכי טוב בערב, וכמו שאחת היטיבה לתאר - "הם ניצחו אבל לא בטוח שבאירוויזיון".

גם ההופעה האוסטרלית הותירה הרבה פיות פעורים: הזמרת קייט מילר-היידקי הופיעה על מה שנראה כמו שיפוד ענק יחד עם רקדניות הליווי שלה, והשלוש ריחפו באוויר לאורך הנאמבר. בפיד הישראלי והבינלאומי לא יכלו להתעלם מהדמיון העז של הזמרת עם הכתר העצום לאישה אחרת בעמדת כוח - אלזה מהסרט "לשבור את הקרח". אחרים תהו אם יש דבר כזה "מוגזם מדי" כשזה מגיע לשואו באירוויזיון, אך הרוב פשוט לא הבינו איך אוסטרליה קשורה לאירופה.

מבין המנחים, הצופים האירופים לא בדיוק קיבלו את ארז טל בברכה. משהו במראה שלו ובמשקפיים שכונו "מקריפים" הזכיר להם מגוון דמויות כמו קרמיט הצפרדע. אסי עזר, לעומת זאת, התקבל בחיבוק אוהב (מלבד אירוע אחד עליו נפרט בהמשך) על-ידי קהילת הלהטב"ק האירופית, לאחר שהודיע כי יתרום ממשכורתו לארגונים שתומכים בקהילה, אך גם בגלל החיבוק המאוד חם עם קובי מרימי. המנצחת הגדולה מבין הארבעה הייתה לוסי איוב, המגישה שהגיעה מתאגיד השידור "כאן". חיפוש מהיר על שמה בעברית ובאנגלית מגלה כי הצופים פשוט התאהבו בה וברקע הייחודי שלה.

באחד מהרגעים היותר משעשעים של רביעיית המנחים, ארז טל החליט לתת לבר רפאלי את הכבוד להסביר לצופים דוברי הצרפתית כיצד להצביע. בעוד טל התלהב מהיכולות של רפאלי, הצופים בארץ לא ממש התרגשו מיכולותיה.

בזכות הסמיכות לשידור הפרק הלפני אחרון של "משחקי הכס", כמעט כל המופעים נראו לצופים באינטרנט כמו סצינות מהסדרה. בין החשודות המיידיות היו המדינות ששלחו זמר עם שיער ארוך כמו הונגריה וגיאורגיה.

עוד בתחומי הביזאר, הצייצנים האירופאים היו המומים מכך שהזמר הפורטוגלי, קונאן אוזיריס, לא עבר לגמר התחרות לאחר מפגן שירת הפאדו יחד עם ברייקדאנס על רקע מקצבי טכנו. העיקר שזכינו לתמונה מרהיבה של אסי עזר עונד את מגן הזקן המנצץ של אוזיריס.

עוד מבוכה נרשמה מצידו של המנחה אסי עזר כאשר שלף תמונה חושפנית במיוחד של המתמודד הספרדי, מיקי, בפני הקהל הגדול. מיקי הנבוך נותר ללא מילים וגמגם משהו לגבי כך שהיה "צעיר מאוד" בזמן שצולמה התמונה. נראה שהרגע הלא כל-כך נעים חרה מאוד לצופים, שהיו מאוהבים לחלוטין בעזר במהלך רוב השידור.

לסיכום חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2019 - כנראה שהישראלים היו קשים מדי כלפי שירו קובי מרימי. אחרי תצוגת התכלית בערב הזה, הוא עוד עלול להפתיע.