מתכוננת לתחרות: בריטיש איירוויז תקצה את מטוס ה-A350 החדיש בקו ת"א-לונדון

הבשורה, שתהיה תקפה רק מחודש דצמבר 2019, מעניינת בעיקר למי שנוסע במחלקת עסקים, היות שבדגם הזה תופעל מחלקת העסקים החדשה של בריטיש איירוויז שכוללת סוויטה לכל נוסע

מחלקת העסקים במטוס איירבוס A350-1000 של בריטיש איירוויז / צילום: בריטיש איירוויז
מחלקת העסקים במטוס איירבוס A350-1000 של בריטיש איירוויז / צילום: בריטיש איירוויז

בריטיש איירוויז תקצה לקו תל-אביב-לונדון את מטוס איירבוס A350-1000 - אחד הדגמים החדשים של יצרנית המטוסים האירופית.

הבשורה, שתהיה תקפה רק מחודש דצמבר 2019 (לאורך עונת החורף), מעניינת בעיקר למי שנוסע במחלקת עסקים, היות שבדגם הזה תופעל מחלקת העסקים החדשה של בריטיש איירוויז שכוללת סוויטה לכל נוסע, כלומר תא אישי הנסגר בדלת הזזה, לתחושת פרטיות. בנוסף, מושבי הנוסעים נשכבים למיטה באורך של כ-2 מטרים. עוד בתא האישי תאי אחסון לרבות ארון שירות ובו עמדת איפור. מסכי הבידור הם בגודל של 18.5 אינץ'.

בריטיש אייר וויז / צילום: בריטיס איירוויז
 בריטיש אייר וויז / צילום: בריטיס איירוויז

331 המושבים במטוס נחלקים כך: 56 סוויטות עסקיות, 56 מושבי מחלקת תיירים משודרגת (World Traveller Plus) ו-219 מושבים במחלקת תיירים.

בדומה למטוסים החדישים האחרים, גם הדגם הזה מצויד במערכת סינון רעשים ובאוויר לח יותר בתוך הקבינה, התקרה גבוהה, והתאורה מותאמת לפי שעות היום לשמש/חשכה.

נציין כי מי שטס עם קתאי פסיפיק בקו מתל-אביב כבר מכיר את דגם ה-A350-1000, שכן מאז חודש אוקטובר האחרון המטוס משמש את החברה גם בקו הזה. 

בריטיש אייר וויז / צילום: בריטיס איירוויז
 בריטיש אייר וויז / צילום: בריטיס איירוויז

בריטיש איירוויז מפעילה 3 טיסות יומיות בקו תל אביב-לונדון, והבחירה בישראל לאחר היעדים הראשונים שבו תושק מחלקת העסקים החדשה אינה מקרית: בחודש ספטמבר הקרוב תתחיל להפעיל טיסות ישירות בקו תל-אביב-לונדון המתחרה הגדולה של בריטיש - וירג'ין אטלנטיק. אומנם בריטיש מתחרה על הקו עם כמה חברות, ובהן אל על וחברות לואו קוסט שונות - אלא שהתחרות מול וירג'ין מטרידה את החברה, שכן שתיהן מתחרות על משבצת טיסות ההמשך שעליה שמות את הדגש חברות לגאסי שמפעילות טיסות לישראל, ולא במקרה - נקודת החוזקה של וירג'ין תהיה קווי ההמשך שהיא מפעילה מלונדון למגוון יעדים בארצות-הברית.

מבחינת יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירוויז בישראל, "הבחירה של בריטיש אירוויז בקו לישראל בתור אחד הקווים הראשונים בהם יפעל המטוס, היא הבעת אמון של החברה בישרא, ומראה על הערכה רבה של החברה לשוק זה". קטן אף ציינה כי "בריטיש איירוויז פועלת בישראל מאז שנת 1932, עוד טרם הקמת המדינה".

נציין כי התחרות על הנוסעים לא תמיד באה לידי ביטוי בשחיקת מחירים. כפי שמלמד המהלך של בריטיש - התחרות יכולה לבוא גם מכיוון המוצר והתמורה שמקבל הנוסע בעד כספו - בעיקר הנוסע העסקי במקרה הזה.