תנובה לבג"ץ: להוציא לפועל את ייקור מוצרי החלב המפוקחים

חברת המזון הגדולה בישראל מבקשת מבג"ץ לאכוף את פסק הדין שנתן לפני למעלה מחודשיים בנוגע לייקור מוצרי החלב בפיקוח בשיעור של 3.4% - זאת לאחר ששר האוצר משה כחלון ממשיך להימנע מחתימה על צו העלאת המחירים

שר האוצר משה כחלון / צילום: רפי קוץ
שר האוצר משה כחלון / צילום: רפי קוץ

שר האוצר משה כחלון ממשיך להימנע מחתימה על צו ייקור מוצרי החלב המפוקחים חודשיים אחרי החלטת בג"ץ, ולתנובה נמאס. תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, פנתה היום (ד') לבג"ץ בבקשה ל"קיום פסק הדין" שניתן על-ידו לפני למעלה מחודשיים בנוגע לייקור מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4% - כך נודע ל"גלובס".

בבקשה לבית המשפט שהגישה תנובה נכתב כי "מצב בו רשות מינהלית מסרבת לקיים פסק דין מפורש של בית המשפט העליון, מהווה פגיעה קשה בשלטון החוק".

הצעד הזה מתרחש בהמשך למכתב ששיגר בתחילת השבוע היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לשר כחלון וליועץ המשפטי של האוצר, עו"ד אסי מסינג, בבקשה לקיים את פסיקת בג"ץ בעניין אימוץ המלצת ועדת המחירים וחתימה על צו להעלאת מחירי החלב בפיקוח. זאת, כאמור, בחלוף למעלה מחודשיים מאז ניתן פסק הדין.

היועץ המשפטי לממשלה ציין במכתבו כי ככל שיימשך העיכוב בביצוע פסק הדין, עשויה העותרת תנובה לפנות לבית המשפט ולנקוט הליך לאכיפת קיום פסק הדין, שכן לדבריו, "קיום פסקי הדין שניתנו נגד המדינה הוא מרכיב חיוני בבניית אמון הציבור בממשלה ובמוסדות המדינה".

בתחילת חודש מרץ האחרון ובתום שנה של מאבקים הכריע בג"ץ כי הוא מקבל את עתירת תנובה ונתן צו מוחלט המורה לשר האוצר לאמץ את המלצת ועדת המחירים לשנות את צו הפיקוח, כך שהמחיר המקסימלי של מוצרי חלב מפוקחים יעלה בשיעור של 3.4%. עוד נקבע בעתירה כי משרד האוצר יישא בהוצאות העותרת בסך כולל של 25 אלף שקל.

תנובה עתרה בקיץ האחרון לבג"ץ על רקע סירובו של כחלון לחתום על ייקור מוצרי החלב שבפיקוח, בהם גבינה צהובה, חלב טרי וחמאה. הסירוב נעשה על אף המלצת ועדת המחירים - ועד מקצועית משותפת למשרד האוצר והחקלאות - לייקר את מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4%.