נייס מעלה תחזיות ל-2019; המניה מזנקת ביותר מ-6% בת"א

הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-75.5 מיליון דולר, לעומת 60 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד • נייס מעלה את תחזית הרווח למניה בדילול מלא בשנת 2019 לטווח שבין 5.11-5.31 דולר למניה

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה נייס   ממשיכה להציג ביצועים שתומכים במומנטום החיובי במנייתה. בדוחות הרבעון הראשון שפורסמו היום, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, ובמקביל העלתה מעט את תחזית הרווח שלה לשנה כולה, והודיעה על רכישה נוספת. נייס, המספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 8.1 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 23.1% במחיר המניה מתחילת השנה. מניית נייס מזנקת ביותר מ-6% בוול סטריט.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-377 מיליון דולר, צמיחה של 12.4% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות ממוצרים צמחו ב-14.1% ל-70 מיליון דולר, ההכנסות משירותים נותרו כמעט ללא שינוי על כ-171 מיליון דולר וההכנסות מתחום הפתרונות מבוססי הענן, מנוע הצמיחה של נייס, גדלו ב-31% לכ-136 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), נייס רשמה ברבעון רווח נקי של 37.1 מיליון דולר, עלייה של 57.5% מהרבעון המקביל. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-75.5 מיליון דולר, עלייה של 24.5%. הרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 1.18 דולר, גבוה ב-7 סנטים מתחזיות האנליסטים. נייס המשיכה לייצר מזומנים בקצב מכובד ברבעון והתזרים מפעילות שוטפת הסתכם ב-182 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסיום הרבעון 891 מיליון דולר לעומת חוב לטווח ארוך של 458 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון של נייס
 תוצאות הרבעון של נייס

כאמור, החברה משתמשת היום בחלק מהכסף שבקופה לביצוע רכישה: חברת Brand Embassy שפועלת מבריטניה ומצ'כיה ועוסקת בתחום חווית הלקוח בדיגיטל. היקף העסקה לא דווח, והמשמעות היא שלא מדובר בעסקה מהותית לנייס מבחינה פיננסית, אלא חשובה יותר מבחינה טכנולוגית. לפי הודעת נייס, החברה הנרכשת מספקת טכנולוגיות שמסירות את המכשולים שהאטו בעבר את "המהפכה הדיגיטלית של חווית הלקוח", ומאפשרת לארגונים להציב את הערוצים הדיגיטליים כאופציה מובילה בתקשורת שלהם על הלקוחות. בנייס מגדירים את הרכישה כ"מהפכת ה-Smart Digital Conversations" ומציינים שהשילוב יאפשר שירות דיגיטלי רציף ללא צורך בהקמת צוותים נפרדים ייעודים לערוצים השונים. החברה שנרכשה הייתה עוד קודם לכן שותפה של נייס והפתרון שלה שולב כחלק מההיצע על פלטפורמת CXone של נייס.

במבט לרבעון הבא נייס מספקת תחזית להכנסות של 373-383 מיליון דולר, צמיחה של 8.5%-11.4% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 1.16-1.26 דולר, לעומת תחזית האנליסטים ל-1.18 דולר.

התחזית לשנה כולה היא להכנסות של 1.582-1.558 מיליארד דולר, צמיחה של 7.2%-8.8% לעומת 2018. נייס מעלה את תחזית הרווח למניה השנתית Non-GAAP ל-5.11-5.31 דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת שהייתה ל-5.08-5.28 דולר ולעומת 4.75 דולר ב-2018.

"הרבעון הראשון מסמן התחלה חזקה לשנה עם דיווח על צמיחה מואצת של גידול דו-ספרתי בכל המדדים העיקריים, כולל סך הכנסות, הכנסות מענן, רווח תפעולי ורווח למניה. בנוסף אנו עדים להמשך הצלחת המודל העסקי שלנו כפי שמשתקף בהתרחבות המשמעותית בשיעור הרווח התפעולי", אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס.

הוא הוסיף כי "הפתיחה המוצלחת של השנה נבעה מגידול של יותר מ-30% בהכנסות מענן עם פלטפורמת CXone. כעת אנו לוקחים את הצעד הבא בהתפתחות של CXone עם כניסה לעידן חדש של שירות הלקוחות באמצעות Smart Digital Conversations. התרחבות זו מתאפשרת על-ידי תוספת חדשנות משמעותית לפלטפורמת CXone בשילוב עם רכישת Brand Embassy עליה הכרזנו היום. שילוב זה מאפשר ללקוחות שלנו להאיץ את המעבר שלהם לחוויית שירות דיגיטלית אחודה".