סוכנות S&P הבינלאומית על פרשת תיאום המחירים: "טבע עלולה להתמודד עם החבות הגדולה ביותר"

בהתייחסות של S&P כתב אנליסט החוב הראשי מת'יו טוד כי בשלב זה ההיקף והתזמון של ההוצאות הכספיות בשל התביעה אינם ודאיים, וכי כעת אין לתביעה השפעה מיידית על הדירוג • לדבריו, טבע נמצאת במוקד התביעה

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בסוכנות הדירוג הבינלאומית S&P סבורים כי התביעה שהוגשה נגד טבע וחברות נוספות בגין תיאום מחירים היא שלילית ביחס לדירוג החוב של טבע   ואותן חברות, אך בשלב זה לא משנים את הדירוג. דירוג החוב של טבע ב-S&P הוא BB עם תחזית שלילית (רמת דירוג שנחשבת ל"אג"ח זבל").

בהתייחסות של S&P כתב אנליסט החוב הראשי מת'יו טוד כי בשלב זה ההיקף והתזמון של ההוצאות הכספיות בשל התביעה אינם ודאיים, וכי כעת אין לתביעה השפעה מיידית על הדירוג או על תחזיות הדירוג של החברות המעורבות (מלבד טבע מוזכרות גם מיילן , נוברטיס  ואחריות).

לדבריו, מדובר בהתפתחות שלילית בהקשר של דירוג החוב, בשל העובדה שמדובר במספר רב של תרופות שעליהן מדובר בתביעה ובשל ההפניות המפורשות יותר לראיות הקיימות, הכוללות מיילים, הודעות טקסט, שיחות טלפון ועוד.

"בדרך-כלל אנחנו סבורים שקשה להוכיח טענות על קנוניה, אך אנחנו מאמינים שבמקרה זה התביעה של המדינות נגד החברות התחזקה, והדבר מגדיל את הסבירות לפשרות משמעותיות", כותב האנליסט.

בהתייחסות לטבע הוא כותב שהיא נמצאת במוקד התביעה, ולכן "אנו חושדים שהחברה עלולה להתמודד עם החבות הגדולה ביותר (מבחינת ההוצאה הכספית; שח"ו). דירוג החוב שלנו לטבע מותנה בהמשך תשלומי החוב שלה בשנתיים הקרובות. לפיכך, הוצאה כספית משמעותית בטווח הקרוב ו/או עלויות משפטיות של מיליארדי דולרים, שאנו סבורים כי אינן סבירות בשלב זה, עלולות להוביל ללחץ על דירוג החוב של החברה".

אתמול התייחס בנק HSBC לסדר הגודל של פרשה זו והוריד את מחיר היעד ל-10 דולרים למניה, לעומת 13 דולר למניה בהמלצה הקודמת, וזאת תחת ההנחה כי טבע תיאלץ לשלם במזומן סביב 3 מיליארד דולר במסגרת הפרשה.

מה קרה למניית העם בשבוע האחרון? - האזינו לפודקאסט