בתוך שעתיים: שני הרוגים בתאונות בנייה בגוש דן

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר מסין, בן 44 • בתאונה השנייה, נהרג פועל – עובד זר ממולדובה, כבן 30 - בנפילה מגובה 3 קומות באתר בנייה של חברת אשטרום ברחוב ששת הימים בבני ברק

אתר האירוע / צילום: מד"א
אתר האירוע / צילום: מד"א

בתאונה הראשונה, סמוך לשעה 14:00 בצהריים, נהרג פועל בניין, אזרח סין בן 44, בנפילה מגובה 5 קומות באתר בנייה ברחוב המגשימים 5 בפתח תקווה.

לדברי ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בנייה, מדובר בפרויקט לבניית מגדל משרדים חוגי One , בביצוע בינוי פלוס מקבוצת ששון חוגי.

בתאונה השנייה, שאירעה בסביבות ארבע אחה"צ, נהרג פועל - עובד זר ממולדובה, כבן 30 - בנפילה מגובה 3 קומות באתר בנייה של חברת אשטרום ברחוב ששת הימים בבני ברק.

מתחילת השנה נהרגו 16 פועלי בניין בתאונות.

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות בנייה, מסר: "על משרד העבודה בראשות השר חיים כץ לסגור אתרי בנייה לתקופות ממושכת של 30 יום, על יחידת פלס בלהב 433 לחקור באזהרה בכירים ובהם מנהלי חברות שאצלם נהרגו פועלים ולפעול להגשת כתבי אישום פלילים, בלי פעולות אגרסיביות נגד הקבלנים נמשיך לקבור ולספור את פועלי הבניין".

מקו לעובד נמסר כי: עד כה בשנת 2019 נהרגו 31 עובדים בתאונות עבודה, מתוכם 16 בענף הבניין. מכל התאונות, עד כה, נחקרה רק אחת על ידי יחידת פלס שהוקמה לחקירת תאונות עבודה. רשויות המדינה, ויחידת פלס בפרט ממשיכות במדיניות "אפס התרעה", שכמוה כאור ירוק לחברות קבלניות לכך שהן יכולות לא לשמור על חיי העובדים שלהן. איש אינו נותן את הדין על חיי העובדים, ובשני המקרים הטראגיים שהתרחשו היום אין משפחה בארץ שתבוא לדרוש את הדין, שתקבל תשובות על מות יקיריה. וכך יוכלו הרשויות להמשיך ולהעלים עין.

ראש מטה הבטיחות בעבודה של התאחדות בוני הארץ, אלוף מיל. אייל בן ראובן מסר: "מניעת אירועי התאונות עבודה קשים כמו האירועים של השעות האחרונות, שבהם קיפחו את חייהם שני עובדים באתרי בניה, היא בדיוק הסיבה לכך שהתאחדות בוני הארץ הכריזה אתמול על הקמת מטה הבטיחות בעבודה שלה. כל אירועי תאונות העבודה צריכים להיחקר ולהיבחן לעומק על ידי אנשי מקצוע, לצד החקירות שמבצעת המשטרה, במטרה להסיק מהם מסקנות וליישמן באתרי הבניה, יש לעשות את זה מיידית. מטה הבטיחות של התאחדות בוני הארץ, יפעיל, בין השאר, צוות מיוחד של אנשי מקצוע שיחל עבודתו שיחך עבודתו בזמן הקרוב. אנו סבורים שללא ידע והבנה אמיתית של המתרחש באירועים הללו, לא ניתן יהיה להביא לשינוי תרבותי עמוק בענף. מטרת העל של המטה הינה שינוי התרבות הזה שיקרה עם ביצוע איסוף, ניתוח והפצת המידע על התאונות לקבלנים, ביצוע הכשרה והדרכה בהיקפים הרבה יותר גדולים ממה שנעשה עד כה, השקעות בטכנולוגיות שימנעו תאונות ועוד. אנחנו נעבוד קשה מאוד כדי שמספר הנפגעים מתאונות בענף הבניה יצנח בתוך זמן קרב".

מקבוצת אשטרום לא נמסרה תגובה.