פייבר הישראלית בדרך לוול סטריט: פרסמה תשקיף פומבי - צומחת במעל 40% ועדיין מפסידה

החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 24 מיליון דולר והפסד של 8 מיליון דולר

חברת פייבר הישראלית, שפיתחה זירת מסחר מקוונת לפרילנסרים, מתקרבת בצעדי ענק להנפקה בוול סטריט: החברה פירסמה תשקיף פומבי, וצפויה להתחיל רוד שואו בשבועות הקרובים. מהתשקיף עולה כי החברה צומחת בלמעלה מ-40%. ההכנסות השנתיות של החברה ב-2018 עמדו על 75.5 מיליון דולר, עלייה של 45% לעומת ההכנסות בשנה שלפני כן. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסותיה בכ-24 מיליון דולר (גידול של 42% לעומת הרבעון המקביל).

כיום החברה אינה רווחית - ב-2018 הפסידה החברה 36 מיליון דולר, כמעט פי שניים לעומת ההפסד ב-2017. ברבעון הראשון של 2019 עמד הפסד החברה על 8 מיליון דולר, כמחצית מההפסד ברבעון המקביל.

החברה הוקמה ב-2010 על ידי המנכ"ל מיכה קאופמן, ושי וינינגר, שעזב ב-2014 כדי להקים את חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד. לחברה יש משרדים בתל-אביב, ניו יורק, שיקגו וסן פרנסיסקו. הפרילנסרים בפייבר מציעים שירותים ביותר מ-100 קטגוריות, ובהן עיצוב גרפי, שיווק ופרסום, קריינות, כתיבה, תרגום, קופירייטינג ופיתוח תוכנה. בתחילת הדרך אפשרה הפלטפורמה להציע שירותים בחמישה דולר בלבד, ובהמשך נפתחה האפשרות לפרילנסרים להציע שירותים במחירים גבוהים יותר. פייבר גייסה מאז הקמתה סכום של 111 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה יש את הקרנות בסמר, קומרה, אקסל וסקוור פג.

החברה מיוצגת על ידי עורכי הדין איתי פרישמן, דר שחר הדר, מירי שליט ואלעד זיו ממשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל וכן על ידי עורכי הדין מארק ג'פה, ג'ושוע קירנן, איאן סוכמן ואדם ג'לרדי ממשרד עורכי הדין האמריקאי Latham & Watkins. משרד עורכי הדין פישר בכר חן וול ושות מייצג את החתמים.