לא רק דאינריז סובלת: "משחקי הכס" פוגעת בשוק העבודה בארה"ב

ביום ראשון ישודר בארה"ב פרק הסיום של סדרת הדגל של HBO, ועפ"י הערכות, 10.7 מיליון אמריקאים צפויים להבריז מהעבודה למחרת • המשק האמריקאי צפוי לאבד 3.3 מיליארד דולר בשל העונה השמינית של הסדרה

"משחקי הכס" / צילום: באדיבות HBO ו-yes
"משחקי הכס" / צילום: באדיבות HBO ו-yes

ביום ראשון הקרוב ישודר בארה"ב פרק הסיום של "משחקי הכס", ושוק העבודה האמריקאי הולך להיפגע מכך. על-פי הערכות, 10.7 מיליון אמריקאים צפויים להבריז מהעבודה ביום שני בגלל סדרת הדגל של HBO - כך לפי מכון כוח-האדם האמריקאי Kronos.

בסקר, שנערך בקרב 1,090 מבוגרים, נמצא כי שליש מהם מתכוונים לצפות בפרק האחרון כדי לגלות מי יהיה זה שימלוך בשבע הממלכות וישב על כס הברזל; ו-22% לא מתכוונים ללכת לעבודה למחרת.

החוקרים התבססו על כך שבארה"ב יש 143.1 מיליון מבוגרים שעובדים, כך שהיקף המבריזנים מוערך כאמור ב-10.7 מיליון דולר. בנוסף, 5.8 מיליון איש, שלרוב עובדים בלילות ראשון, ייקחו חופש או יצהירו על יום מחלה.

בסך-הכול, הפרק צפוי לפגוע בפרודוקטיביות של 27.2 מיליון איש, כשחלק מהם לא יגיעו כלל לעבודה, חלק יגיעו באיחור, יעבוד מהבית או יהיו פחות יעילים בגלל שיתעסקו בעיקר בדיונים על גורל ווסטרוז. 

בנוסף, לפי הסקר, הצפייה בעונה השמינית והאחרונה של הסדרה השפיעה עד כה על הנוכחות ועל הפרודוקטיביות של 20.4 מיליון עובדים בארה"ב. 35.8 מיליון עובדים השקיעו לפחות שעת עבודה אחת לדיונים, לקריאה או לכתיבת פוסטים על הסדרה מאז ששודר הפרק הראשון בעונה ב-14 באפריל. 

ב-"Market Watch" ציינו כי חברת האימון העסקי Challenger, Gray & Christmas חישבה כי המשק האמריקאי צפוי לאבד 3.3 מיליארד דולר בשל העונה השמינית של הסדרה והפגיעה בפרודוקטיביות מעריצי "משחקי הכס". מדובר אומנם בסכום גבוה, אך היו אירועים שגרמו לפגיעה קשה יותר. כך למשל הסופרבול, שעל-פי הערכות 17 מיליון איש לא הגיעו לעבודה לאחר שידורו, גרם לפגיעה של 4.4 מיליארד דולר; והמשק האמריקאי איבד 3.8 מיליארד דולר בשל עדות עורך דינו לשעבר של דונלד טראמפ, מייקל כהן.