שוק משלוחי האוכל רותח: אמזון מובילה גיוס של כחצי מיליארד דולר באפליקציה בריטית

אמזון לא פירטה את היקף ההשקעה באפליקציה הבריטית Deliveroo • סך הגיוסים בחברה מסתכמים ב-1.53 מיליארד דולר

שליחה של Deliveroo / צילום: Shutterstock
שליחה של Deliveroo / צילום: Shutterstock

שוק משלוחי האוכל מתחמם, והפעם ענקית המסחר המקוון של ג'ף בזוס נכנסת לתמונה. אמזון מובילה גיוס בהיקף של 575 מיליון דולר באפליקציית משלוחי האוכל Deliveroo. המהלך יאפשר לחברה הצומחת להתחמש מול המתחרה Uber­Eats בתחרות על רקע הצמיחה בביקוש למשלוחי אוכל.

על רקע ההודעה, מניית החברה הבריטית המתחרה Just Eat  ירדה במעל 8%, ואילו מניית אובר יורדת בכ-2% בשעות הערב המוקדמות. אמזון  לא פירטה את היקף ההשקעה שמיוחסת לה.

Deliveroo מפרטת כי סבב הגיוס הנוכחי מביא אותה לגיוס כולל בהיקף של כ-1.53 מיליארד דולר.

מדובר בחברה שהמודל שלה פועל בדומה לאפליקציות מזון שפועלות בישראל כמו Wolt הפינית או "תן ביס" הישראלית, שנרכשה על-ידי בעלות הולנדית. Deliveroo גובה עמלה של 10%-20% מהמסעדות ועסקי המזון, בעוד הלקוחות נדרשים לתשלום של כ-3 פאונד עבור כל הזמנה.

השירות של Deliveroo הושק בלונדון ב-2013, שלוש שנים לפני תחילת הפעילות של UberEats בעיר. נכון להיום הפעילות הגלובלית של Deliveroo אינה רווחית, אך בלונדון ובערים נוספות בבריטניה, בהן הנוכחות שלה ותיקה יותר, היא כבר מציגה רווחים - כך עולה מדברים שמסר דובר החברה ל"וול סטריט ג'ורנל".

ל-Deliveroo אין כיום נוכחות בארה"ב, אך היא פועלת בשווקים שונים ברחבי אירופה, אסיה ובחלקים מהמזרח התיכון.

משלוחי אוכל ברכישה מקוונת הפכו בשנים האחרונות לתחום תחרותי עם כניסתן של שחקניות חדשות. בארה"ב השחקניות הבולטות בתחום הן Do­or­Dash ,Grub­hub, ו-Uber­Eats.

לפני כשנה הודיעה חברת Takeaway.com ההולנדית על רכישת "תן ביס" הישראלית בתמורה ל-135 מיליון אירו, בנוסף לשלוש חברות נוספות מהתחום. מדוחות Takeaway.com ל-2018 עולה כי היקף המכירות שנעשות באמצעות הפלטפורמה הסתכם באותה שנה בכ-62 מיליון אירו, עם כ-5,240 עסקי מזון וקרוב לכ-5 מיליון הזמנות.