כשקובי מרימי ניצח את מדונה: רייטינג ממוצע של 38.2% לגמר האירוויזיון בתאגיד השידור "כאן"

שיא הרייטינג של המשדר אמש עמד על 45% במהלך הסברי המנחים על אופן ההצבעה • בזמן ההופעה של קובי מרימי נרשם רייטינג של 44.5% • ההופעה של מדונה, למרות הבילד-אפ, זכתה לרייטינג של 34.3%

קובי מרימי בגמר האירוויזיון / קרדיט: אורית פניני, תאגיד השידור הישראלי "כאן"
קובי מרימי בגמר האירוויזיון / קרדיט: אורית פניני, תאגיד השידור הישראלי "כאן"

גמר האירוויזיון רשם אמש (שבת) את אחד משיאי הרייטינג של השנים האחרונות עם ממוצע צפייה של 38.2%. אחד מרגעי צפיית השיא במשדר היה בזמן ההופעה של הנציג הישראלי קובי מרימי, שרשמה רייטינג של 44.5%, שהם 1.3 מיליון צופים. ה"פיק" הגבוה ביותר של המשדר (45%) לא נרשם במהלך השירים, אפילו לא במהלך ההכרזה על הזוכה, אלא כשהמנחים הסבירו על אופן ההצבעה. ההופעה של מדונה, למרות הבילד-אפ, זכתה לרייטינג של 34.3%. 

מדונה בהופעה באירוויזיון/ צילום: רויטרס
 מדונה בהופעה באירוויזיון/ צילום: רויטרס

בערוץ "כאן חינוכית" האירוויזיון הועבר בשידור מונגש לחרשים וכבדי שמיעה, ושם נרשם רייטינג 1.5% - 46 אלף צופים. בערוץ "כאן 33" הועבר שידור מתורגם לצופים דוברי הערבית, ושם נרשם רייטינג של 0.5% - 15 אלף צופים.

בתאגיד השידור "כאן" מפרסמים הבוקר (א') גם את נתוני הצפייה של הגמר בדיגיטל, מהם עולה כי השידור החי בערוץ היוטיוב של ה-EBU (איגוד השידור האירופי) רשם למעלה מ-8 מיליון צפיות. בערוץ המונגש ביוטיוב נרשמו כ-115 אלף צפיות. 

האירוויזיון בתל אביב \ צילום: רויטרס
 האירוויזיון בתל אביב \ צילום: רויטרס

גמר האירוויזיון הוקרן אמש בשידור ישיר גם בכפר האירוויזיון בתל-אביב, שם נכחו לפי הערכות 70 אלף איש שצפו במשדר בצוותא.

כבר בחצי הגמר השני ניתן היה לראות שהאירוויזיון מעורר השנה עניין רב, כשהרייטינג הממוצע של משדר הגמר השני עמד על 24.5% - חצי הגמר הנצפה ביותר מאז תחילת מדידת הרייטינג. 

אומנם לאירוויזיון יש מסורת צפייה מפוארת, אך בשנים האחרונות נתוני הצפייה שלו (עד להשתתפות של נטע ברזילי) לא היו מרשימים במיוחד: כך למשל ב-2016, כשישראל יוצגה על-ידי חובי סטאר, עמד הרייטינג הממוצע על 20.8%. ב-2017, כשישראל יוצגה על-ידי אימרי זיו, הרייטינג הממוצע עמד על 15.3% בלבד.

התמונה השתנתה לחלוטין ב-2018, אז, במשדר בו זכתה נטע ברזילי, נרשם רייטינג ממוצע של 35%. נזכיר כי ברזילי נחשבה כבר בשלבים המוקדמים לפייבוריטית לזכייה, ולהופעתה קדם קמפיין אינטנסיבי שעודד להצביע לה. השיר של קובי מרימי, לעומת זאת, דורג כבר מתחילת הדרך נמוך יחסית, אך המשדר זכה למחמאות רבות כבר בחצאי הגמר הראשונים, כך שנראה כי למרות שברור היה שישראל לא תזכה הפעם, המופע בפני עצמו הושיב את הישראלים מול המסך.