Wix רוכשת את סוכנות הקריאייטיב של ערן גפן: "המטרה - להפוך לאחד מ-100 המותגים החזקים בעולם"

גפן טים, שנוסדה ב-2013, עובדת עם מותגים בינלאומיים מובילים כמו סודהסטרים ומיקרוסופט • צוות החברה הנרכשה יצורף למחלקת השיווק של Wix, וערן גפן יעמוד בראש צוות הקריאייטיב המאוחד

מנכ"ל WIX, אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
מנכ"ל WIX, אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

בחברת האינטרנט Wix רוצים להפוך לאחד מ-100 המותגים החזקים והאהובים בעולם, ולצורך זה מבצעת היום החברה רכישה קטנה. גפן טים, סוכנות קריאייטיב וחדשנות מתל אביב, נרכשת על-ידי Wix בסכום שלא דווח, אך שאינו מהותי ל-Wix, שקופת המזומנים שלה הסתכמה בסוף הרבעון הראשון ב-789 מיליון דולר. כל צוות החברה הנרכשה יצורף למחלקת השיווק של Wix, וערן גפן מגפן טים יעמוד בראש צוות הקריאייטיב המאוחד.

גפן טים, שנוסדה ב-2013, עובדת עם מותגים בינלאומיים מובילים כמו סודהסטרים ומיקרוסופט; בעבר עבדה גם עם Wix, על קמפיין הסופרבול קונג פו פנדה - הפרסומת שהציגה Wix במהלך הסופרבול, אחד מאירועי הספורט הנצפים ביותר בטלוויזיה מדי שנה, שהוצגה ב-2016.

Wix, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מאפשרת למשתמשים להקים ולנהל אתרי אינטרנט, וקהל היעד המרכזי שלה הוא חברות קטנות ובינוניות. Wix ביצעה לאורך השנים מספר רכישות, כולל של חברות ישראליות (הסטארט-אפים Appixia ,OpenRest ו-Moment.Me), אך הרכישה הנוכחית שונה במידה מסוימת, משום שהיא לא מהווה תוספת לפלטפורמה ש-Wix מציעה ללקוחותיה, אלא נועדה לחזק את המותג של Wix.

בהודעת Wix על רכישת גפן טים נכתב ש-Wix מתגאה בקריאייטיביות שלה, "עם רקורד מרשים של קמפיינים שיווקיים ופרסומיים שפותחו על-ידי צוות של למעלה מ-200 עובדים, בהובלת סמנכ"ל השיווק, עומר שי". בין הקמפיינים שמוזכרים - חמש פרסומות בסופרבול, וכן חסות על קבוצות ספורט בארה"ב, באנגליה ובאמריקה הלטינית.

לדברי סמנכ"ל השיווק עומר שי, "שמנו לנו למטרה להפוך לאחד מ-100 המותגים החזקים והאהובים בעולם. אנחנו מתכננים להשיג מטרה זו על-ידי בניית מחלקות קריאייטיב בתוך החברה, תוך הבנה עמוקה של המוצר והצרכים של המשתמשים שלנו. אנחנו דואגים שהמשתמשים שלנו במדינות ובתעשיות השונות יכירו את הכלים שהם צריכים על מנת לשתף את החזון שלהם, לתקשר עם הקהל שלהם ולבנות את העסק שלהם. אני בטוח שעם התוספת של גפן טים לצוות שלנו עשינו עוד צעד משמעותי בדרך למטרה".

ערן גפן, מייסד גפן טים, זכה בעבר במספר פרסים חשובים בעולם הפרסום (גפן זכה בשבעה אריות בקאן, קליאו הזהב ואפ"י הזהב, ומונה לשופט בפסטיבל הקריאייטיב בקאן בקטגוריות האינוביישן היוקרתית) גפן מסר היום, כי "הצוות שלי ואני נרגשים מאוד להצטרף ל-Wix. בהצטרפותנו ל-Wix אנחנו ניקח את הכישורים הקריאטיביים והחדשניים שלנו לשלב הבא בלהוביל מותג בינלאומי".

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי של 6.9 מיליארד דולר. ביום חמישי שעבר פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון, ובתגובה נפלה מנייתה ב-5%, אך תיקנה חלק מהנפילה עם עלייה של 3.3% ביום שישי.

מניית Wix
 מניית Wix