במפלגת העבודה מנסים להחליט בין פריימריז לבחירות פנימיות

ח"כ עמיר פרץ, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה, כינס הבוקר מפגש של בכירי מפלגה לשעבר והציג בפניהם את תוכניתו לרפורמה במפלגה אחרי ההפסד הכבד בבחירות • פרץ, שאינו מעוניין בפריימריז מלאים בנובמבר, מתכנן לשכנע את ועידת המפלגה לפנות למהלך בחירות פנימי שלא יקיף את כל המתפקדים

ישיבת מפלגת העבודה / צילום: דוברות עמיר פרץ
ישיבת מפלגת העבודה / צילום: דוברות עמיר פרץ

ח"כ עמיר פרץ, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, כינס הבוקר (א') בסניף תל-אביב של המפלגה מפגש של בכירי מפלגה לשעבר והציג בפניהם את התוכנית שלו לרפורמה במפלגה, אחרי ההפסד הכבד בבחירות.

פרץ, שאינו מעוניין בפריימריז מלאים בחודש נובמבר, מתכנן לשכנע את ועידת המפלגה האמורה להתכנס בשבועות הקרובים, לפנות למהלך בחירות פנימי שלא יקיף את כל המתפקדים.

היום במפגש הוא אמר לשרים ולחברי הכנסת לשעבר של המפלגה כי בכוונתו "לפתוח לציבור הרחב את הועידה המדינית של מפלגת העבודה ונצא משם עם אלטרנטיבה מדינית ברורה חדשה - לא קורצת ולא מתחפשת. נערוך את הועידה הכלכלית חברתית הכי גדולה שעשינו עד היום, עם כל ארגוני העובדים ובראשם ההסתדרות ונציג סדר יום כלכלי חדש ומעודכן".

עוד אמר פרץ כי בכוונתו להשיב למפלגה אנשי רוח ואקדמיה, לחדש את הברית ההיסטורית עם ההתיישבות העובדת וארגוני עובדים, לפעול לחיזוק הפריפריה בצפון ובדרום ועוד.

במפגש השתתפו מזכ"ל מפלג העבודה ערן חרמוני, השרים לשעבר אברהם בייגה שוחט, עוזי ברעם, משה שחל, אפרים סנה ורענן כהן, חברי הכנסת לשעבר פיני שומר, אלי בן מנחם, נחמן שי, עמר בר לב ויוסי יונה, וכן, מיכל צרנוביצקי, אמילי מואטי ואחסאן חלילה שהתמודדו לכנסת ה-22.

מי שלא השתתפו במפגש הם חברי הכנסת לשעבר איתן כבל, מרב מיכאלי, איילת נחמיאס-ורבין ורויטל סוויד.

כבל אמר בימים האחרונים שהוא שוקל להתמודד על ראשות המפלגה, אך גם יתכן ופניו למקום אחר. בערוץ 12 הוא אמר אתמול: "האם נכון יותר להקים תנועה חדשה עם נרטיב חדש שמתכתב בחלק מהדברים עם נרטיב שמפלגת העבודה ניסתה במשך השנים לייצר? אני חושב על כל דבר שיכול לייצר אלטרנטיבה, שמפלגות הימין שמוכנות לקיים איתו שיח. מבחינתי כל האופציות פתוחות"‎.