בעקבות דליפת הגז: המשרד להגנת הסביבה פשט על משרדי דור כימיקלים

בפשיטה נתפסו מסמכים הקשורים לדליפת הגז שאירעה בסוף השבוע במפרץ חיפה • מוקדם יותר היום, ראשת העיר חיפה, עינת קליש-רותם, זימנה את ראשי דור כימיקלים לשימוע

דור כימיקלים לוגו
דור כימיקלים לוגו

המשרד להגנת הסביבה פשט היום (ב') על משרדי חברת דור כימיקלים ותפס מסמכים הקשורים לדליפת הגז שאירעה בסוף השבוע במפרץ חיפה. בפשיטה השתתפו גם נציגי המשטרה הירוקה וגורמים מקצועיים שמעורבים בבדיקת הנסיבות שהובילו לדליפת הגז במפרץ. אלה תפסו מסמכים הקשורים לדליפה מצנרת שמובילה גז דליק ממפעל דור כימיקלים לבתי הזיקוק (בזן). במשרד להגנת הסביבה אמרו כי "המסמכים שנתפסו רלוונטיים לאירוע החמור ולנסיבות התרחשותו".

נוסף על הפשיטה על משרדי דור כימיקלים, המשרד להגנת הסביבה שיגר מכתב ליו"ר ומנכ"ל הקבוצה, גיל דנקנר, שלפיו נאסר על החברה לחדש את הזרמת הגז וחומרים מסוכנים בצנרת שבה אירעה הדליפה, וזאת עד לבחינת הנסיבות שהובילה אליה.

אחת הדרישות של המשרד להגנת הסביבה היא לא לעשות כל שימוש בצנרת - גם אם הדבר כרוך בהשבתת המפעל או מתקנים הקשורים אליו. כך, המשרד להגנת הסביבה דורש מדור כימיקלים להעביר לו מיידית תוכנית לבדיקת מיקום התקלה והסיבה שהובילה אליה; דוח של מערכות לבקרת דליפות; תוצאות בדיקה ותקניות שנעשו בתשתיות אלה ועוד.

במשרד אמרו כי יש בכוונת הגורמים המקצועיים מטעמו לנקוט במסגרת התחקיר שנעשה בנושא את כל האמצעים הנדרשים ואת כל כלי האכיפה שעומדים לרשותו.

בעקבות הדליפה, ראשת העיר חיפה, עינת קליש-רותם, זימנה מוקדם יותר היום את ראשי דור כימיקלים לשימוע, וזאת מתוקף סמכותה לפי חוק רישוי עסקים.

מדור כימיקלים נמסר בתגובה כי "החברה מחויבת בראש ובראשונה לבטיחות בעבודה ובסביבתה, ובהתאם לכך היא פועלת ועומדת בתקנים המחמירים ביותר, כולל מעקב, ניטור ובקרה של כלל פעילותה. גם במקרה זה החברה מתנהלת בתיאום ובשיתוף-פעולה מלא עם הרשויות ובכלל זה עם המשרד להגנת הסביבה, כיבוי האש, המשטרה, איגוד הערים חיפה ועיריית חיפה - כך שנמנע כל נזק סביבתי או בטיחותי. החברה תמשיך לעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר של בטיחות ולנטר את פעילותה באופן שוטף".

בדור כימיקלים סירבו להתייחס לזימון לשימוע בעיריית חיפה, וזאת בנימוק שמדובר בהליך משפטי.