ארבל אלוני, מרוצחי נהג המונית דרק רוט, נעצר בחשד לביצוע עבירות מרמה

(עדכון) - מעצרו של אלוני ומעצר שמונת החשודים הנוספים בפרשה הוארך ב-7 ימים • החשדות נגדם נוגעים לפשיעה כלכלית חמורה ומאורגנת בתחום ההלוואות • השופט: "מדובר בחשד להתארגנות מרובת מעורבים שמטרתה להוציא במרמה כספים מלקוחות פוטנציאליים"

ארבל אלוני בדיון היום בבית המשפט / צילום: ג'וזף
ארבל אלוני בדיון היום בבית המשפט / צילום: ג'וזף

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ג') את מעצרם של 9 חשודים בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות מס, עבירות לפי חוק הגנת הצרכן וכן עבירות על-פי חוק איסור הלבנת הון, בצורה שיטתית ומתוחכמת ולאורך זמן. מעצרם של כל החשודים הוארך ב-7 ימים עד לתאריך 27 במאי 2019. 

המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרם של חלק מהחשודים ב-15 ימים, טענה בפני השופט גיא אבנון כי "מדובר בעבירות מרמה שנעשו בנסיבות מחמירות במיוחד, נוסף על עבירות נלוות של הלבנת הון ועבירות מס ועבירות על חוק להגנת הצרכן. היקף העבירות, שיטת ביצוען והעבודה שיש קורבנות רבים שנפגעו מהעבירות בדגש על אזרחים נורמטיביים, מקנים למעשים חומרה יתרה".

בין החשודים שמעצרם הוארך נמצא ארבל אלוני, שבשנת 1994, בהיותו בן 14, רצח יחד עם משה בן-איבגי את נהג המונית דרק רוט. על אלוני, ששוחרר בשנת 2015, נגזרו 16 שנות מאסר ו-5 שנים נוספות בגין שוד מזוין. מעצרו של אלוני, שנכון לעכשיו שותק בחקירתו ולא משתף פעולה עם המשטרה, הוארך כאמור ב-7 ימים.

מהדיון בעניינו של אלוני עלה כי חשדות המשטרה נוגעות לחברה הפועלת בתחום מתן ההלוואות. השופט אבנון שדן בבקשות ציין בהחלטתו כי "מדובר בחשד להתארגנות מרובת מעורבים אשר מטרתה להוציא במרמה כספים מלקוחות פוטנציאליים. חומרי החקירה שהובאו לעיוני במועד שבו התבקש צו המעצר בהיעדר החשוד, בשילוב חומרי חקירה שהוצגו לבית המשפט היום.... מבססים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו".

אתמול (ב') הותר לפרסם כי כי מדובר בחשדות הנוגעים לפשיעה כלכלית חמורה ומאורגנת בתחום הלוואות כספים, הגורמות לטענת המשטרה הרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות נורמטיביות.

החקירה בעניינם של החשודים עברה אתמול מהשלב החסוי לגלוי ומתנהלת בכוח משימה למאבק בתופעת של פשיעה חמורה ומאורגנת בתחום הלוואות כספים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433. החקירה מבוצעת בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון והרשות להגנת הצרכן ובליווי פרקליטות מחוז תל-אביב.

אתמול ביצעה המשטרה 5 מעצרים של חשודים ועיכבה 6 חשודים נוספים. לפי המשטרה, החקירה הסמויה החלה בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה כלכלית, במהלכה נחשף כי הפעילות הפלילית הביאה לפגיעה באזרחים נורמטיביים המצויים בקשיים כלכליים. לפי חשדות המשטרה, החשודים פעלו באופן מאורגן ושיטתי כאמור לאורך תקופה על-מנת לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה של תזרים מזומנים.

המשטרה והרשות להגנת הצרכן פנו אתמול לציבור וקראו לכל מי שנפגע לפנות ליחידה החוקרת גם באמצעות אתר האינטרנט של הרשות.

באת-כוחו של אלוני, עו"ד טליה גרידיש, מסרה לתקשורת לאחר הדיון כי "החברה פועלת באופן מסודר עם חוזים ולקוחות, ואני בטוחה שהדברים יתבהרו במהרה. מבחינת הלקוח שלי, הוא לא חזר לעולם הפשע, והוא מנהל את עסקיו באופן כשר". 

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, והם בחזקת חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין.