אמזון קוראת למוכרים ברחבי העולם למכור באמזון המזרח התיכון

ענקית המסחר המקוון יצאה הלילה בפנייה רשמית ראשונה הקוראת לסוחרים ברחבי העולם לפתוח חנויות בזירת המסחר החדשה שלה במזרח התיכון – אמזון איחוד האמירויות (Amazon UAE) • כך, אמזון מציעה לעסקים למכור את מוצריהם ישירות דרך המחסנים הלוגיסטיים שלה באיחוד

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס

אמזון, ענקית המסחר המקוון, יצאה הלילה בפנייה רשמית ראשונה הקוראת לסוחרים ברחבי העולם לפתוח חנויות בזירת המסחר החדשה שלה במזרח התיכון - אמזון איחוד האמירויות (Amazon UAE). כך, אמזון מציעה לעסקים למכור את מוצריהם ישירות דרך המחסנים הלוגיסטיים שלה באיחוד.

נכון להיום, שיעור המכירות של מסחר קמעונאי מקוון במזרח התיכון עומד על כ-2% - שיעור נמוך משמעותית יותר מהממוצע של 8%-10% במדינות המערב, לפי נתוני חברת אימרקטיר.

מוקדם יותר החודש השיקה אמזון את זירת המסחר המקוונת שלה במזרח התיכון - אתר הסחר הראשון בשפה הערבית שפועל תחת המותג אמזון. עד אז פעלה אמזון באמצעות חברה-בת מקומית שרכשה באיחוד האמירויות תחת השם סוק (Souq), אך כעת היא מציעה אתר ואפליקציה בשפה הערבית תחת השם אמזון.

האתר החדש כולל כ-30 מיליון מוצרים מפלטפורמת סוק ו-5 מיליון מוצרים חדשים מאמזון ארה"ב. לפי שעה אמזון תמשיך להפעיל את אתר סוק עבור מדינות אחרות במזרח התיכון, ביניהן מצרים וערב הסעודית. דובר מטעם אמזון צוטט ב"וול סטריט ג'ורנל" כשהוא אומר כי "החברה תשקול את השקת המותג Amazon.com בשווקים אחרים במזרח התיכון, ברגע שהחברה תהיה מוכנה".

את פלטפורמת המסחר המקוון סוק רכשה אמזון בסכום של 580 מיליון דולר ב-2017. עד אז הנוכחות של אמזון בפלטפורמות מסחר מקוון הייתה מועטה יחסית במזרח התיכון. קודם לכן ללקוחות במזרח התיכון התאפשר להזמין מאמזון ארה"ב, אך המגוון היה מוגבל. במהלך השנתיים האחרונות אמזון הפעילה את פלטפורמת סוק לקהל העולם הערבי באמצעות איחוד האמירויות, ערב הסעודית ומצרים.

לדברי שחר בלום, מנכ"ל iCommerce, המספקת שירותי ניהול בתחום המסחר המקוון בכלל ובאמזון בפרט, "לדעתי אין ספק שאמזון זיהו את המזרח התיכון פוטנציאל צמיחה, בדגש על צמיחה ולא בהכרח על הכנסה גלובלית, והם הלכו על מהלך של קנייה והשבחת פעילות קיימת כדי לקצר זמנים. השינוי שקרה היום הוא שאמזון מודיעים באופן רשמי שהם פותחים את המזרח התיכון, דרך המרכז באיחוד האמירויות, לפעילות מלאה ומציעים אותה למוכרים מכל העולם".

עוד מציין בלום כי "זהו מיקום אסטרטגי שמאפשר לקבל סחורה מהמזרח ומהמערב, ומקצר טווחי משלוח ועלויות לוגיסטיות. זה מאפשר לברוח מהתחרות ומהשווקים בהם כולם מתחרים בכולם, עם הזדמנות לקהל חדש. כיום מעט סוחרים אמריקאים מוכרים ישירות לדובאי, זה לא משהו טריוויאלי, וכעת הם מציעים להנגיש המכירה גם למי שמוכר כיום בארה"ב ובאירופה".