חדשות טובות לוואווי: גוגל משנה את דעתה לגבי ניתוק יחסים

ההודעה מגיעה רק זמן קצר לאחר שממשל טרמאפ הודיע כי יקל מעט במגבלות על יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם • "לשמור על הטלפונים מעודכנים ומאובטחים הוא בראש רשימת האינטרסים של כולם והרשיון הזה מאפשר לנו להמשיך לספק עדכוני תוכנה ואבטחה לדגמי וואווי הקיימים ב-90 הימים הבאים", כך אמר דובר גוגל

וואווי / צילום: Eric Gaillard, רויטרס
וואווי / צילום: Eric Gaillard, רויטרס

גוגל הודיעה היום (ג') כי היא תמשיך לעבוד עם וואווי הסינית ב-90 הימים הקרובים, ההודעה מגיעה רק זמן קצר לאחר שממשל טרמאפ הודיע כי יקל מעט במגבלות על יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם.

רק בראשון האחרון גוגל הודיעה כי תנתק את קשריה עם וואווי לאחר החלטת הבית הלבן להכניס אותה לרשימה השחורה. עם זאת, לאחר שבוושינגטון הודיעו על הקלות זמניות כדי למנוע פגיעה בלקוחות וואווי מסביב לעולם, בגוגל החליטו לאפשר לוואווי להמשיך ולקבל עדכונים למערכת ההפעלה אנדרואיד על חודש אוגוסט הקרוב.

"לשמור על הטלפונים מעודכנים ומאובטחים הוא בראש רשימת האינטרסים של כולם והרשיון הזה מאפשר לנו להמשיך לספק עדכוני תוכנה ואבטחה לדגמי וואווי הקיימים ב-90 הימים הבאים", כך אמר דובר גוגל.

במחלקת המסחר של ארה"ב אמרו כי יעריכו אם להאריך את הקלת המגבלות על וואווי מעבר ל-90 הימים עליהם הודיעו.

נזכיר כי נכון לרבעון הראשון של 2019, וואווי היא יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם. החברה אף סיפרה על שאיפות להשתלט על המקום הראשון עד שנת 2020.

בשבוע שעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על צו נשיאותי שמעניק לו סמכות לפקח על המסחר במצב חירום לאומי שמאיים על ארה"ב. בנוסף, מחלקת המסחר של ארה"ב הודיעה על הוספתה של וואווי לרשימה שאוסרת עליה לקנות רכיבים מחברות אמריקאיות ללא קבלת רישיון לכך מהממשל. הסיבה לצעדים נגד וואווי היא חשש בממשל האמריקאי כי החברה מרגלת עבור ממשלת סין.

ההקלות ל-90 יום של הממשל יאפשרו לוואווי להמשיך לרכוש סחורות שיוצרו באמריקה, כדי לשמר רשתות קיימות ולהציע עדכוני תוכנה למכשירים קיימים, אך כדי לרכוש רכיבים אמריקאים כדי לייצר מוצרים חדשים היא עדיין תידרש להוציא רישיון ממשלתי - שככל הנראה היא לא תצליח לקבל. לפי הצהרת מזכיר המסחר של ארה"ב וילבור רוס, המטרה במתן ההקלות היא לאפשר לחברות שמסתמכות על הציוד של וואווי להיערך בהתאם להגבלות החדשות.

לפי דיווחים, גם חברות השבבים האמריקאיות אינטל, קוואלקום, ברודקום ו-Xilinx החלו להחרים את וואווי בעקבות המדיניות החדשה.