התחרות על הקווים לצפון אמריקה מתחממת: יונייטד תשיק קו חדש מת"א לוושינגטון

כיום מפעילה יונייטד טיסה יומית לסן פרנסיסקו ושתי טיסות יומיות לניוארק • הטיסה לוושינגטון, שתופעל במטוס 777-200ER, תתקיים בתדירות של שלוש פעמים בשבוע

מנכל יונייטד מדגים את שיתוף-הפעולה עם ספיידרמן / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
מנכל יונייטד מדגים את שיתוף-הפעולה עם ספיידרמן / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

עם תפוסה ממוצעת של 94% בקווים מישראל - מחר (ה') תנחת ותמריא טיסת יונייטד איירליינס בקו חדש: תל-אביב-וושינגטון די סי. כיום מפעילה יונייטד טיסה יומית לסן פרנסיסקו ושתי טיסות יומיות לניו יורק. הטיסה לנמל התעופה דאלאס בוושינגטון, שתופעל במטוס 777-200ER, תתקיים בתדירות של שלוש פעמים בשבוע.

היות שמדובר בקו ישיר חדש, תקבל יונייטד בתום שנת הפעילות הראשונה שלה מענק של 750 אלף אירו ממשרד התיירות (250 אלף אירו על כל אחת מהטיסות השבועיות בקו).

בדומה לחברות תעופה אחרות, גם יונייטד שמה את הדגש על טיסות המשך לכ-100 יעדים אליהם היא טסה מנמל התעופה בוושינגטון, שמשמש כנמל הבית של יונייטד.

התחרות על היעדים בצפון אמריקה מתחממת - אל על השיקה לאחרונה קן ישיר לסן פרנסיסקו, והיא תתחרה ישירות ביונייטד שנהנתה מבלעדיות בקו עד כה.

"התחרות לא מפחידה אותנו. כשיש כמה חברות שטסות לאותו יעד, מה שקורה הוא שמספר הנוסעים גדל", אמר מנכ"ל יונייטד איירליינס ישראל, אבי פרידמן. מבחינתו, אגב, לא נאמרה המילה האחרונה בקווים שמפעילה יונייטד מתל-אביב (מיאמי על הכוונת?).

השנה חוגגת יונייטד 20 שנות פעילות בישראל. החברה החלה לפעול ב-1999 כקונטיננטל איירליינס עוד לפני המיזוג בין שתי החברות.

עוד אמר פרידמן כי מרבית הנוסעים של יונייטד בקווים מישראל ואליה הם לקוחות עסקיים. "מלכתחילה פנינו לקהל הנוסעים העסקיים, שגם היום מהווה את החלק העיקרי של הנוסעים שלנו". לדבריו, כ-50%-55% מהנוסעים הם אמריקאים.

לא במקרה גם הסלוטים שקיבלה יונייטד לקו מותאמים לאנשי עסקים: שעת ההמראה של הטיסה מתל-אביב היא 20 דקות אחרי השעה חצות בימים שלישי, שישי וראשון ונחיתה בשעה 6 בבוקר. ההמראה לתל-אביב בימים רביעי, שישי וראשון היא בשעה 22:30 בלילה, והנחיתה היא בשעות מקומי 16:30.

המטוס החדש שישמש בקו כולל 276 מושבים המחולקים לארבע מחלקות נוסעים: 50 מושבים במחלקת העסקים (Polaris) וכן 24 מושבים במחלקת ה-Premium Plus שהשיקה יונייטד בחודש אפריל האחרון. 46 מושבים כוללת מחלקת האקונומי פלוס, ומחלקת התיירים כוללת 156 מושבים. המחיר ההתחלתי לכרטיסים בקו הוא 1,200 דולר. 

בכל טיסותיה בקווים מישראל מציעה יונייטד כ-2,600 מושבים בשבוע. הטיסות לניוארק מבוצעות במטוסי ה-787-10 החדישים, כששיעורי התפוסה של החברה כאמור גבוהים במיוחד ועומדים על 94%. פרידמן מעריך שהם יישמרו גם בקווים לוושינגטון. 

שיתוף-פעולה עם... ספיידרמן 

בחודש הקרוב יפגשו הנוסעים העסקיים במוטיבים של ספיידרמן בטיסה - ערכת הנוסעים, במהדורה מוגבלת לחודש, ממותגת כולה סביב ספיידרמן (לרבות כיסוי השינה לעיניים), וגם סרט הבטיחות שמוקרן לנוסעים צולם בלוקיישן של הסרט, עם שחקנים מהסרט - כולל ספיידרמן כמובן. לאחרונה חידשה יונייטד את לוגו החברה והעלימה את גווני הזהב מהלוגו שלה, שהפך להיות על טהרת הגוון הכחול.

בדומה לשאר חברות התעופה האמריקאית, עיקר הפעילות של יונייטד הוא בשוק טיסות הפנים בתוך צפון אמריקה. נתח השוק של יונייטד בשוק טיסות הפנים בארה"ב הוא כ-15%, והיא החברה הרביעית בהיקפה בשוק העצום הזה. החברות אמריקן איירליינס וסאות' ווסט מחזיקות בנתח של 17.8% כל אחת. דלתא איירליינס מחזיקה בנתח שוק של 16.9%.

יונייטד מחזיקה בצי המטוסים שלה מטוסים מתוצרת בואינג (ללא דגם ה-737 מקס 800 שהיה מעורבת בתאונות האחרונות ואשר קורקע מפעילות) ומתוצרת איירבוס. החברה הזמינה 45 מטוסי A350-900 מאיירבוס, אותם היא צפויה לקבל עד לשנת 2022.