כחלון התרסק בבחירות, ומינהל התכנון בדרך לדרעי

משתתף בישיבת קבינט הדיור תיאר את האווירה בה כ"קודרת". למרות הכחשות סיעת כולנו, כחלון נתן להבין כי מינהל התכנון לא יישאר תחת ידיו, וזה יעבור כנראה לאריה דרעי ולש"ס, שלא מסתיר את רצונו לחזור למשרד הפנים

אריה דרעי / צילום: יעקב כהן
אריה דרעי / צילום: יעקב כהן

תוצאות הבחירות גובות את המחיר, ובממשלה הבאה לא יהיה עוד שר שירכז בידיו את כל סמכויות הדיור. שר האוצר משה כחלון נתן אתמול להבין בישיבת קבינט הדיור כי מינהל התכנון לא יישאר תחת ידיו, וזה יעבור כנראה לש"ס. כך מעידים משתתפים באותה ישיבה. אמנם בשעות האחרונות מנסים ב"כולנו" להכחיש את הדברים, ומסיעת ש"ס טרם התקבלה התייחסות לעניין, ואולם הסיכויים שמינהל תכנון יישאר במשרד האוצר נראים קלושים.

אדם שהשתתף אתמול בישיבת קבינט הדיור תיאר את האווירה בה קודרת, ובמיוחד אצל אנשי רמ"י ומינהל תכנון, שמזה שבועות הפנימו כי תקופתם באוצר בדרך לסיום.

כבר לפני הבחירות הובן אצל רבים, שהקדנציה הנוכחית בתחום הדיור היא נדירה ושלא תחזור עוד. דרישתותיו של כחלון לקבל את כל מה שהוא כינה "ארגז הכלים" לטיפול בבעיות הדיור הביאה אליו את משרדי האוצר, השיכון, והעברת הסמכויות על רמ"י ומינהל תכנון. כל אלו היו פרי תוצאות הבחירות הקודמות, שבהן "כולנו" זכתה ב-10 מנדטים. בבחירות האחרונות היא בקושי חצתה את אחוז החסימה, וירדה ל-4 מנדטים, מה שבישר על פירוקו העתידי של הארגז.

ואכן נראה שהוא במהלכו של פירוק: אתמול כאמור, בישיבת קבינט הדיור, נתן כחלון להבין כי בקדנציה הבאה לא יקבל לידיו את מינהל התכנון. הוא אמנם לא אמר את הדברים באופן מפורש ואף לא פירט למי תעבור הזרוע התכנונית הבכירה של מדינת ישראל, ואולם לכולם ברור שהיא בדרך לחזור למשרד הפנים, לשם חותרים להגיע אריה דרעי וש"ס.

מאריה דרעי ומש"ס טרם התקבלה התייחסות לעניין, ואולם אין זה סוד כי אחת מהדרישות שלהם במשא ומתן הקואליציוני היא שמינהל תכנון יוחזר למשרד הפנים.