מצב המשא ומתן הקואליציוני של נתניהו נכון להיום: תקוע

(עדכון) • המו"מ לא התקדם כלל אתמול והיום • הדדליין לסיום הוא 29 במאי כרגע • אתמול בערב הגיע ח"כ אביגדור ליברמן לישיבה אישית עם ראש הממשלה נתניהו והם נועדו במשך כמה שעות, אך הם לא מצליחים לגשר על הפערים בנושא חוק הגיוס

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ

המשא ומתן הקואליציוני שאמור להסתיים עד יום רביעי, 29 במאי, לא התקדם אתמול והיום (ה').

משבר בשיחות בין הליכוד לישראל ביתנו. על אף שאתמול בערב היה נדמה שנתניהו וליברמן נועדו למשך שעות, היום מסתבר שאינם מצליחים לגשר על הפערים בנושא חוק הגיוס. ליברמן עומד על כך שחוק שעבר לפני שנה בקריאה ראשונה (חוק הגיוס, שוויון בנטל, שהובא לכנסת אחר המלצות של צה"ל) יקודם כלשונו ועל כך הצדדים לא מצליחים למצוא את העמק השווה בשל התנגדות של סגן השר יעקב ליצמן. בימים האחרונים, ובהסכמת ראש הממשלה (הוא גם שר הבטחון כעת) קיים ליברמן פגישות עם בכירי צה"ל כהכנה לקראת כניסה בפעם השניה לתפקיד שר הבטחון.

במקביל, הליכוד ואיחוד מפלגות הימין אמורים היו להיפגש היום בשעה 12, אך פגישה זו התבטלה מבלי שיצאה הודעת עדכון על שעה חלופית. יצוין שהפגישה הקודמת בין הליכוד לבין איחוד מפלגות הימין נערכה לפני יותר משבוע, ביום רביעי שעבר. באיחוד מפלגות הימין עומדים על דרישתם לתפקיד שר המשפטים.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב היום לח"כ תמר זנדברג בנוגע לטענה ששינויים הסדרים חוקתיים בתמורה להבטחת חסינות - הנם שוחד. על פי תשובת עו"ד גיל לימון ההתערבות המותרת לדרג המשפטי בענייני הסכמים קואליציוניים קטנה, ובבדיקת הנושא הנוכחי, לא נמצא מידע קיים המבסס תשתית עובדתית המצדיקה התערבות.