אלון מאסק במייל לעובדים: מצפים לשיא מסירות של רכבים ברבעון

מייל ששלח המנכ"ל מאסק לעובדים חושף כי החברה מצפה לשיא מסירות ברבעון • מוקדם יותר אדם ג'ונאס מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, שנחשב כמי שמאמין בטסלה, העריך כי טסלה היא יותר "סיפור של מצוקת אשראי מאשר סיפור הצלחה"

אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

מניית טסלה עברה הערב (ה') לעליות על רקע הדיווח שחשף מייל ששלח מנכ"ל החברה אלון מאסק לעובדים, ולפיו טסלה קרובה להשלים את היעד המטרה שלה כשייצרה בשבוע החולף 900 רכבים ממודל 3. לפי המייל, טסלה כבר קיבלה הזמנות של 50 אלף רכבים ברבעון ויש לה "סיכוי טוב" לעקף שיא מסירות רכבים (של 90,700 שנרשם ברבעון הרביעי של השנה שעברה), במה שעשוי להיות רבעון שיא לחברה.

עם זאת, צריך להפנות את הזרקור לגבי תזמון של הדלפת המייל. העלייה כעת במניה קוטעת רצף ירידות של 5 ימים כאשר מוקדם יותר היום פורסמה שיחת טלפון פרטית שנערכה בין לקוח של מורגן סטנלי ובין אנליסט בנק ההשקעות אדם ג'ונאס, שנחשב בימים כתיקונם למי שמאמין בטסלה , אך שינה את הטון.

ג'ונאס שפך מים צוננים על הדיווח לפיו אפל התכוונה לרכוש את טסלה, ושינה את הטון האופטימי לגבי החברה, בעוד התחרות על הרכב החשמלי והאוטונומי תהיה קשה מאוד עבור טסלה, וכלל לא בטוח כי יש לה את היכולות או המזומנים הדרושים.

"טסלה לא מוכנה באמת להראות כמו סיפור הצלחה", אמר ג'ונאס בשיחת טלפון שהושמעה ל-"CNBC". "זה נראה יותר כמו סיפור של מצוקת אשראי".

לגבי האפשרות שחברות ענק, כמו אפל, ירצו לרכוש את טסלה, אמר ג'ונאס כי אלו לא יהיו מעוניינות בסיכון והאחריות שנובעת כתוצאה מתאונות של הרכב החשמלי. לפי הדיווח מוקדם יותר השבוע, אפל תכננה לשלם על טסלה יותר משוויה, אך דרשה את התפטרותו של המנכ"ל אלון מאסק, ובשל עובדה זו נפלה העסקה.

"על מנת להפחית את הסיכון ואת האחריות, הם עשויים שלא לרצות לחשוף את עצמם לאחריות בלתי מוגבלת ולהיות מעורבים בעסק שבו מדי פעם מכונית עולה באש או בטעות הורגת הולכי רגל או נוסע, דברים שקורים. לתעשיית הרכב יש צד מכוער. הכבישים מסוכנים מאוד".

לדבריו, אין לצפות כי אפל תחזיק בשירותים הקשורים לתוכנה של תחבורה לפחות עד שנת 2030. ג'ונאס הוסיף כי בעוד שבשנת 2018 הביקוש לרכב מדגם Y של החברה עלה על היקף ההספקה, נראה כי כיום "לאף אחד לא אכפת ממודל Y".