מה חיפשו עודד ערן ואריק פינטו בהאדסון יארד בניו יורק?

וגם: הנגיד לשעבר יעקב פרנקל משיק באוניברסיטת ת"א מכון לכלכלה גלובלית שייקרא על שמו ועל שם מורט צוקרמן • פרידה דיפלומטית: בני ובנות הזוג של השגרירים אומרים שלום • איזה סרט: מי נהנו מהבריזה וצפו ב"גרסת תיקון למלתעות" • הרשת החברתית

עודד ערן, אריק פינטו, ג'ף בלאו וגבי חמני / צילום: שרון סואן
עודד ערן, אריק פינטו, ג'ף בלאו וגבי חמני / צילום: שרון סואן

עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים ואריק פינטו, המנכ"ל יצאו בשבוע שעבר לביקור עבודה בניו יורק. במסגרת ביקור זה נפגשו השניים עם נציגי BHI, זרוע הפעילות של הבנק בעיר, ועם מנהלים בסיטי בנק.

בין מפגש למפגש, דאגו השניים להגיע גם לפרויקט הנדל"ן היוקרתי והשאפתני - האדסון יארדס שנפתח לפני כחודשיים. הפרויקט החדש כולל מתחם קניות מסחרי, בנייני משרדים שבהם נציגויות, בין היתר, של HBO CNN, בלאק רוק וסאפ, לצד בנייני מגורים.

מטרת הביקור, כך נמסר, לא הייתה עניין בדיור במקום. הבנק השתתף במימון הפרויקט של חברת הנדל"ן האמריקאית רילייטד, באמצעות BHI, כאשר ג'ף בלאו, מנהל הפרויקטים של רילטייד, ערך להם סיור במקום יחד עם גבי חמני, מנכ"ל BHI, כך שכולם התרשמו מהנוף המשקיף אל פסל החירות. הביקור נערך רק לפני שבוע, אולם השניים שבו ארצה כבר ביום שישי, והספיקו לצפות באירוויזיון.

פרידה דיפלומטית: בני ובנות הזוג של השגרירים אומרים שלום 

בתום כהונה בת 4 שנים, ישובו בקרוב שגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי ובן זוגו אלדו הנריקז, ללונדון. לכבוד כך נערך השבוע בבית השגריר הבריטי ברמת גן, אירוע פרידה אותו ערכו בני ובנות הזוג של השגרירים והשגרירות בישראל. לאירוע היה גם ערך מוסף, מאחר שמדובר היה בערב התרמה לעמותת "ילדים בסיכוי", שבסופו גויסו 20 אלף שקל לטובת העמותה.

בתוכנית היו סיבות נוספות לחגיגה - ארגון בני ובנות הזוג של השגרירים והשגרירות הזרים בארץ (The Diplomatic Spouses in Israel), נפרד בהזדמנות זו מהנריקז שעמד בראשו, וקיבל את פניה של סטפני בריק, רעייתו של הנספח הכלכלי בשגרירות ארה"ב, שתחליף אותו בתפקיד. 

באו לומר שלום ולתרום: מארי רוך, רעייתו של שגריר שוויץ ז'אן דניאל רוך; אילונה רפלסקה מטקלף, משגרירות ארה"ב; ג'וליה אנזוילר משגרירות גרמניה; חזי לביא, מייסד אדקיט ישראל וחבר בוועד המנהל של עמותת ילדים בסיכוי, שאמו הייתה ממייסדי העמותה; הדר בנימין, מנהלת תוכנית משפחות מלוות בעמותה; עדנה גלבוצקי, סמנכ"לית בעמותה; ונציגות ונציגים אחרים. 

אלדו הנריקז, חזי לביא, אילונה רפלסקה מטקלף, ג'וליה אנזוילר ועדנה גלבוצקי / צילום: איילה יגלניק
 אלדו הנריקז, חזי לביא, אילונה רפלסקה מטקלף, ג'וליה אנזוילר ועדנה גלבוצקי / צילום: איילה יגלניק

יעקב פרנקל משיק מכון לכלכלה גלובלית על שמו ועל שם מורט צוקרמן 

השבוע בישרנו על השקת מכון הבלוקצ'יין באוניברסיטת תל אביב על שמו ובתרומתו של משקיע הקריפטו משה חוגג. נראה כי החגיגות וההשקות באוניברסיטה ממשיכות. בתחילת השבוע הושק באוניברסיטה גם מכון יעקב פרנקל ומורטימר (מורט) צוקרמן לכלכלה גלובלית בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, במסגרת מושב חבר הנאמנים.

המכון הוקם ביוזמתו ותרומתו של איש העסקים הקנדי-אמריקאי מורט צוקרמן; יעמוד בראשו פרופ' יעקב פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה ולשעבר נגיד בנק ישראל; ופרופ' ליאו ליידרמן ינהל אותו. 

בטקס הסרת הלוט נכחו גם: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה היוצא; פרופ' אריאל פורת, הנשיא הנכנס; אריק גרטלר, נאמן מכון צוקרמן וקרן התרומות המשפחתית; פרופ' משה צבירן, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטה; אלי גלמן, יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה; עמוס אלעד, סגן נשיא האוניברסיטה לפיתוח משאבים; לינה דה שלטון, מנכ"לית מכון צוקרמן וקרן התרומות המשפחתית בישראל; עופרה פרויס, נציגת U.S. News & World Report בישראל; ויונתן תובל, מנהל פיתוח וקשרי חוץ בפקולטה לניהול.

יעקב פרנקל ואריק גרטלר / צילום: נועם וינד
 יעקב פרנקל ואריק גרטלר / צילום: נועם וינד

איזה סרט: מי נהנו מהבריזה וצפו ב"גרסת תיקון למלתעות"

באירוע הפתיחה של פסטיבל דוקאביב לקולנוע תיעודי שנערך השבוע בנמל תל אביב, התקבצו כמדי שנה שלל נשות ואנשי תעשייה - כשהכוונה כמובן למגוון תעשיות ועסקים, בהן גם תעשיית הקולנוע.

לאחר קוקטייל קבלת הפנים והמינגלינג, הוזמנו האורחות והאורחים להיכנס לאולם ההאנגר, שם הושמעו נאומי הפתיחה. רמי שלמור, יו"ר דוקאביב, לא הסתפק בנאום והקריא מה שנשמע יותר כשיר הלל לגליה בדור, מנכ"לית דוקאביב שכבר מציינת עשור בתפקיד. 

באירוע נכחה ננסי ספילברג אחת ממפיקות הסרט "תמונת חייו" שהוקרן באירוע ועוסק בצלם הטבע עמוס נחום. היא הסבירה כי סרט זה, של יונתן ניר ודני מנקין, הוא מבחינתה "תיקון" לסרט האימה משנות השבעים - "מלתעות" בבימויו של אחיה, סטיבן ספילברג. 

בנהנים מהבריזה היו: המארחים - ירון קליין, מנכ"ל אתרים ודן מנשה, מנכ"ל נמל תל אביב ויריד המזרח; וכמובן האורחים - תמי רוה, יו"רית חברת החדשות שהגיעה יחד עם יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"רית הרשות השנייה; נירה ושלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים; טובה וסמי סגול; גליה אלבין; הלן לה-גאל, שגרירת צרפת בישראל; צלם הטבע וכוכב הסרט - עמוס נחום; ורבים אחרים. 

גליה בדור ושלמה ונירה נחמה / צילום: אביב חופי
 גליה בדור ושלמה ונירה נחמה / צילום: אביב חופי