ראשי יהדות התורה: לא ביקשנו שתהיה כאן מדינת הלכה

עדכון • יו"ר מפלגת ישראל ביתנו בפוסט בפייסבוק: "זה לא במקרה שבפעם הראשונה מאז קום המדינה, מי שניצח בבחירות בצורה משכנעת לא מצליח להקים ממשלה" • ליצמן וגפני בתגובה: "לצערנו ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס"

יעקב ליצמן, משה גפני / צילום: אמיר גוטפריד, תמר מצפי
יעקב ליצמן, משה גפני / צילום: אמיר גוטפריד, תמר מצפי

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פרסם הבוקר הודעה ביקורתית ביותר על ראש הממשלה נתניהו ועל הליכוד בחשבון הפייסבוק שלו.

ליברמן כותב: "מחיר היוהרה. אם נצטרך ללכת לבחירות חוזרות זה אך ורק בגלל הליכוד, בגלל ניהול מו"מ קואליציוני כושל, ארוגנטי ורשלני. זה לא במקרה שעד לרגע זה לא נחתם שום הסכם עם אף מפלגה, ולא רק עם "ישראל ביתנו".

עוד כתב ליברמן: "זה לא במקרה שבפעם הראשונה מאז קום המדינה, מי שניצח בבחירות בצורה משכנעת לא מצליח להקים ממשלה. יצא לי לא פעם לנהל מו"מ קואליציונים, גם מטעם הליכוד וגם מול הליכוד, ואינני זוכר משהו שמתקרב למו"מ הנוכחי. למרות כל תמרור אזהרה אפשרי, מצד "ישראל ביתנו" ומצד השותפות האחרות, הליכוד התנהלה ביוהרה, בגישה הקלאסית של "יהיה בסדר".

ליברמן מציין שחוק הגיוס הוא קו השבר בין הצדדים אך כי מדובר ב"סמל" המשליך על דברים נוספים במדינה כגון החרם הצרכני על מפעל פיניציה בברכת האדמור מגור, הקמת גשר יהודית ודו"ח ועדת ניסים בנושא הגיור "שהוכנס עמוק עמוק לתוך המקפיא".

ליברמן מתריע שממשלת ה-60 תהיה ממשלה חרדית ולא ממשלה ימנית, "שבמקום לדאוג למדינה יהודית תהפוך את ישראל למדינת הלכה".

ליברמן מציע לנתניהו להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות לעמוד בסיכום המקורי מהקדנציה הקודמת ולהשלים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית באותו נוסח בדיוק כפי שעבר בקריאה ראשונה.

"בכל מקרה אנו לא נמליץ לנשיא המדינה על מועמד אחד מלבד נתניהו, ולכן האלטרנטיבה היחידה במידה והחוק לא יאושר היא בחירות חוזרות", הוא מסכם.

באירוע שהתרחש הבוקר בעיר נתיבות חשף ליברמן כי בשבועות האחרונים קיבל פניות מתוך הליכוד ללכת בעצמו ולנסות להקים ממשלה חלופית שלא עם נתניהו כראש הממשלה.

בתגובה לדברי ליברמן מסרו היום ראשי 'יהדות התורה', סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "כל בר דעת מבין שאביגדור ליברמן אינו רוצה להשתתף בממשלת נתניהו, מסיבות שלו, ולכן הוא פרש מהממשלה לפני מספר חודשים ועתה הוא משתמש בחוק הגיוס כתירוץ, כשבמציאות הוא זה היחיד שלא מאפשר הקמת ממשלת ימין . לצערנו ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס. בכנסת הקודמת אושר החוק בקריאה ראשונה והודענו מראש כי נבקש לעשות בו מספר שינויים לקראת הקריאה השניה והשלישית וכך היה בועדה שהכינה את החוק. זה היה הסיכום ולא שינינו כל עמדה בנושא".

"מאז ומעולם לא ביקשנו שתהיה כאן מדינת הלכה. לא הייתה דרישה כזאת מצד המפלגות הדתיות והחרדיות, אך אם לדבריו זה נכון, כיצד הוא רוצה להקים ממשלת ימין ללא החרדים עם מרץ וכחול לבן? אין כל היגיון בזה, אלא כנראה יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהקים ממשלת שמאל . יהדות התורה המליצה על נתניהו להרכיב את הממשלה וקוראת לראשי הסיעות בימין להתכנס ולהשלים את הרכבת הקואליציה החדשה בהקדם".