מניית מזרחי זוכה להעלאת מחיר יעד שנייה בתוך חודשיים: המלצת "קנייה" מהאנליסטים של סיטי ואקסלנס

"אנו אוהבים את מניות הבנקים בישראל באופן כללי", ו"במיוחד את מזרחי טפחות, משום תיק המשכנתאות האיכותי וגם בגלל הגידול הדו-ספרתי ברווחיו ממשכנתאות ומתחומים אחרים" - כך אומרים האנליסטים בקבוצת סיטי, שמצמידים למניית בנק מזרחי טפחות מחיר יעד גבוה ב-16.5% ממחיר השוק

"אנו אוהבים את מניות הבנקים בישראל באופן כללי", ו"אנו אוהבים במיוחד את מזרחי טפחות , משום תיק המשכנתאות האיכותי וגם בגלל הגידול הדו ספרתי ברווחיו ממשכנתאות ומתחומים אחרים" - כך אומרים האנליסטים בקבוצת סיטי, שמצמידים למניית בנק מזרחי טפחות, שבניהול אלדד פרשר, מחיר יעד של 90 שקל, הגבוה בכ-16.5% ממחיר השוק של המניה, וזאת במקביל להמלצת "קנייה".

נכון לשעות הצהריים היום, מחירה של מניית המזרחי טפחות עומד על 77.3 שקל, לאחר שעלתה מתחילת 22% - המובילה מבין הבנקים. אגב, מחיר היעד הקודם שסיטי הצמידו למזרחי טפחות עמד על 80.5 שקל למניה, כך שהם העלו עתה את מחיר היעד בכמעט 12%.

למעשה, בסיטי מעלים את מחיר היעד למזרחי טפחות כחודשיים בלבד לאחר שכבר העלו את מחיר היעד בעקבות הודעת הבנק מאמצע מרץ כי הגיע להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי, בנוגע לפרשת הסיוע בהעלמת מס ללקוחות האמריקאים, ושלפיו הבנק ישלם קנס של 195 מיליון דולר (שהופרש במלואו). כלומר, בתוך חודשיים העלו בסיטי פעמיים את מחיר היעד למניית הבנק, וזאת בדומה למה שעשו בבית ההשקעות אקסלנס.

בשבוע שעבר התברר כי גם באקסלנס אופטימיים לגבי מניית המזרחי טפחות כשהם הצמידו לה מחיר יעד זהה של 90 שקל למניה, על רקע ציפייתם כי הבנק יציג רבעון שני חזק. אקסלנס העלה את המלצתו למזרחי טפחות לקניה, מהמלצה "נייטרלית", בנובמבר האחרון, כשהוא שיפר בשבוע שעבר את מחיר היעד מ-84 שקל למניה, שגם הוא הועלה רק במרץ השנה, בהשוואה למחיר יעד קודם.

פוטנציאל דו-ספרתי גם בלאומי ובדיסקונט

בין לבין האנליסטים בסיטי העלו את תחזית הרווח שלהם למזרחי טפחות, על רקע "תוצאות תפעוליות חזקות", כאשר הם אופטימיים לגבי השפעות שוק הדיור על המזרחי טפחות, וזאת על רקע כך שהבנק הוא השחקן הגדול בשוק המשכנתאות. אגב, הם גם צופים שהבנק ישנה בחודשים הקרובים את התוכנית האסטרטגית שלו, כשהוא צפוי לעמוד ביעדים שהציב לעצמו כבר ב-2019, ועל כן לשפרם.

ומה חושבים בסיטי על מניות לאומי  ודיסקונט ? במסגרת הסקירה שהגיעה לידינו עולה כי לבנק לאומי הם מצמידים מחיר יעד של 27.5 שקל, שגבוה בכ-14.3% ממחיר הבסיס של המניה הבוקר, בעוד שלדיסקונט הם מצמידים מחיר יעד של 15.9 שקל, הגבוה בשיעור דומה לפער שקיים בלאומי, ושעומד גם על כ-14.3%.