קבוצת אלקטרה נהנתה מצמיחה רבעונית בהכנסות וברווח, על רקע רכישת הקבלניות בארה"ב

הכנסותיה של קבוצת הבנייה והתשתיות, שנמצאת בשליטת אלקו, הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-1.65 מיליארד שקל - עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2018 • ההכנסות בחו"ל זינקו ב-110%, בעיקר הודות לחברות שנרכשו בארה"ב • ברווח הגולמי נרשמה עלייה של 5.2% ברבעון ל-130 מיליון שקל

קבוצת הבנייה והתשתיות אלקטרה , הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו , סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-1.65 מיליארד שקל. 

שורת הרווח הגולמי הצביעה על עלייה של 5.2% ברבעון לכ-130 מיליון שקל (שיעור של 7.9% מההכנסות) ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-40 מיליון שקל, שיפור של 15% לעומת הרווח ברבעון המקביל.

אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, פועלת בחמישה מגזרים מרכזיים - פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל, שירות ותחזוקה, ייזום, פיתוח והקמה של נדל"ן וזכיינות. מהדוחות עולה כי בהכנסות במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל נרשמה ירידה של 7.5% בהכנסות, שהסתכמו ב-900 מיליון שקל, על רקע סיום מספר פרויקטים. מנגד, במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל רשמה הקבוצה ברבעון קפיצה של 110% בהכנסות לכ-203 מיליון שקל, בעיקר עקב הכנסות של חברות שנרכשו בארה"ב ותוצאותיהן אוחדו לראשונה.

בדצמבר האחרון דיווחה אלקטרה על הקמת Electra USA, חברה בת בבעלותה המלאה, לצורך כניסה לפעילות בענף האלקטרו-מכני בניו יורק. כחלק מהמהלך רכשה החברה 51% מהון המניות של חברת Hellman Electric ו-51% מהון המניות של חברת Gilston Electrical - חברות קבלניות ותיקות הפועלות בתחום עבודות החשמל בעיר ניו יורק - בהשקעה ראשונית של 41 מיליון דולר (כ-155 מיליון שקל).

בפעילות שירות ותחזוקה נרשמה ברבעון הראשון עלייה של כ-10% בהכנסות לכ-464 מיליון שקל. במגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום עלו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-24% לכ-105 מיליון שקל, על רקע גידול בהיקפי הפרויקטים שמבצעת הקבוצה בתחום יזמות נדל"ן למגורים. במגזר הזכיינות רשמה החברה גידול של כ-69% בהכנסות לכ-50 מיליון שקל ברבעון זה, על רקע הכרה בהכנסה בפרויקט לייזום, הקמה ותפעול קמפוס אלקטרה באוניברסיטת בר-אילן. 

צבר העבודות של אלקטרה עומד נכון להיום על כ-13.3 מיליארד שקל (כולל לראשונה את הפעילות בארה"ב), בהשוואה לכ-11.7 מיליארד שקל בסוף שנת 2018. מניית החברה הגיבה לדוחות בחיוב. בשלוש השנים האחרונות רשמה המניה התקדמות של 117% ושוויה של החברה הגיע לכ-3.6 מיליארד שקל.

המנכ"ל דויטשר ציין עם פרסום הדוחות כי "השיפור בתוצאות המיוחס, בין היתר, לרכישה המוצלחת של שתי החברות הקבלניות האמריקאיות בענף האלקטרו-מכני, אשר תוצאותיהן נכללו באופן מלא בתקופת הדוח, ולהמשך ההתרחבות בפעילות הייזום למגורים".