עדי צים מעמיד הלוואה לגבי אדרי ועשוי לרכוש מידיו את השליטה בחברת הנדל"ן אדרי-אל

לטובת צים שועבדו כ-3.5 מיליון מניות אדרי-אל • ההסכם מקנה לו זכות לרכוש כ-70% מהן (כ-2.5 מיליון מניות), תמורת 1 שקל למניה, נמוך ב-40% משווי המניה הבוקר

עדי צים / צילום: תמר מצפי
עדי צים / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן אדרי-אל עדכנה היום כי בעל השליטה בה, גבי אדרי, חתם על הסכם הלוואה מחברה בשליטת עדי צים, וכן כי במקביל השניים מנהלים מו"מ למכירת השליטה בחברה לידי צים. במסגרת ההלוואה שהוענקה לאדרי שועבדו לטובתו של צים כ-3.5 מיליון מניות אדרי-אל, המוחזקות על-ידי אדרי, ומהוות כ-19% מהונה בשווי שוק שעמד הבוקר על כ-6 מיליון שקל. כיום מחזיק אדרי בכ-73% ממניותיה של אדרי-אל. באדרי-אל ציינו כי המניות המשועבדות יוחזקו בנאמנות, "כך שאדרי ימשיך להצביע לפי שיקול דעתו מכוח המניות".

הסכם ההלוואה כולל זכות עבור צים, לרכישת 13.3% מהמניות המשועבדות (כ-2.5 מיליון מניות) לטובת ההלוואה, תמורת 1 שקל למניה - נמוך בכ-40% משווי המניה הבוקר, מה שגרר אותה לירידות של כ-15% במהלך המסחר. לפי אדרי-אל, זכות זו תינתן לצים, "במקרה שלא ייחתם הסכם מכר לרכישת השליטה בחברה או ככל שהסכם מכר כאמור ייחתם אך לא יושלם".

אדרי-אל  פועלת בתחום הנדל"ן המניב המסחרי, ומחזיקה כיום בשישה נכסים בשטח של כ-6,300 אלף מ"ר למשרדים ומסחר, וכן קרקעות לפיתוח נכסים מניבים בשטח של כ-2,000 מ"ר. מוקדם יותר השנה השלימה אדרי-אל מכירת 51% מהזכויות בנכס המרכזי שלה - קניון שמונה סנטר שבקריית שמונה, מהלך שאיפשר לה לפרוע את יתרת חוב האג"ח שלה, בהיקף של כ-90 מיליון שקל, שמועד פירעונה המקורי נקבע ליולי 2017. ככל הידוע, בצד הרוכש עמדה קבוצת נקש שבבעלות האחים נקש.

עדי צים (אחיו של רני צים) הוא בעל השליטה בחברת המימון החוץ בנקאית אס.אר אקורד (שלא פרסמה דיווח בנושא). החברה נסחרת בשווי של כ-350 מיליון שקל, אחרי שמתחילת השנה טיפסה מנייתה בכ-40%, על רקע תוצאות כספיות חיוביות שהציגה.