למרות התחרות עם We4G על אותה משבצת: גולן טלקום שמרה על הרווחיות

דוחות חברת אלקטרה מוצרי צריכה  לרבעון הראשון של 2019 חושפים כי חברת הסלולר גולן טלקום סיכמה תקופה זו בחיוב, ולמרות העובדה שהכנסותיה נותרו ללא שינוי ברמה של 130 מיליון שקל, הרווח התפעולי מהן קפץ ב-28% והגיע לכ-23 מיליון שקל

יו"ר ומנכ"ל גולן טלקום, גיל שרון / צילום: תמר מצפי
יו"ר ומנכ"ל גולן טלקום, גיל שרון / צילום: תמר מצפי

דוחות חברת אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) לרבעון הראשון של 2019 חושפים כי חברת הסלולר גולן טלקום סיכמה תקופה זו בחיוב, ולמרות העובדה שהכנסותיה נותרו ללא שינוי ברמה של 130 מיליון שקל, הרווח התפעולי מהן קפץ ב-28% והגיע לכ-23 מיליון שקל.

עוד עולה מהנתונים שמציגה גולן טלקום כי בסוף הרבעון הראשון היו לה כ-901 אלף מנויים - עלייה של כ-5,000 ביחס לרבעון המקביל של השנה שעברה וירידה במספר דומה (כ-5,000) לעומת סיומה של 2018.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) של גולן טלקום עמדה על 48 שקל - סכום המשקף שינויים מינוריים לעומת הרבעון המקביל והרבעון האחרון של 2018, ועוד חושפים הדוחות כי שיעור נטישת המנויים בחברה (Churn Rate) עמד על קצת יותר מ-8%, דומה לרבעון המקביל, וגבוה מהרבעון הראשון של 2018 (כ-7%).

ההישג של גולן טלקום הוא בעיקר בכך שהחברה הצליחה לשמור על אותה רמת הכנסה למרות הכניסה של We4G. החברה החדשה שמשווקת חבילות סלולר זולות ייצרה לגולן טלקום תחרות קשה בקרב הלקוחות שמטבעם הפרמטר החשוב ביותר הוא המחיר.

עוד מעדכנת אלקטרה מוצרי צריכה בנוגע לתוצאותיה של גולן טלקום, שנרכשה על-ידה במהלך 2017, כי לחברת הסלולר נבע תזרים מפעילות שוטפת של כ-30 מיליון שקל במהלך הרבעון הראשון, וכן כי במהלכו השקיעה גולן טלקום כ-9 מיליון שקל, כ-3.5 מיליון שקל מתוכם ב"הרכשת לקוחות", וכן כי 8 מיליון שקל "שימשו לפעילות מימון כתוצאה מפירעון התחייבויות לבנקים ולאחרים".

יו"ר ומנכ"ל גולן טלקום, גיל שרון, מסר: "גם הרבעון המשכנו להציג תוצאות עסקיות חזקות, בניגוד למגמה הכללית בענף. ההכנסות שמרו על רמה של 130 מיליון שקל, ללא שחיקה, והרווח התפעולי צמח בכ-27%, הודות למיקוד שלנו במתן שירותי סלולר למגזר הפרטי, באופן שמאפשר לנו להמשיך להיות החברה הטובה והמשתלמת בענף".