מנכ"ל גולף: "השוק ימשיך לגבות קורבנות בענף האופנה"

דוחות גולף שפורסמו הבוקר חושפים הפסד של כ-15 מיליון שקל ברבעון הראשון והפסד תפעולי בכל המגזרים מלבד פעילות עדיקה • המנכ"ל רביב ברוקמאייר מגלה אופטימיות ואומר בשיחה עם "גלובס": "גולף גדלה במכירות של עסקי האופנה בינואר-אפריל, מצליחה לשמר ואף לשפר את הביצועים שלה"

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל גולף / צילום: ענבל מרמרי
רביב ברוקמאייר, מנכ"ל גולף / צילום: ענבל מרמרי

"אין ספק שמגזר האופנה נמצא בתהליך של שינוי, זה ברור לכל מי שעוסק בו, הן בגלל הנסיעות לחו"ל, הן בגלל שער המטבע, הן בכלל המכירות באינטרנט ואי-השיוויוניות בגלל המע"מ, אבל גולף גדלה במכירות של עסקי האופנה בינואר-אפריל, מצליחה לשמר ואף לשפר את הביצועים שלה, מצליחה להכיל את פעילות העודפים שהקשתה בשנה שעברה, ואני מניח כאשר נפרסם את תוצאות החציון, נוכל גם כמובן להראות את הדברים לאורך כל השרשרת" - כך אמר היום (ב') מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר שיחה עם "גלובס" לאחר הדוחות.

מוקדם יותר היום גולף  פרסמה דוחות לפיהן החברה עברה להפסד של כ-15 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, ברקע למשבר המתמשך בענף האופנה. למרות התגובה השלילית בשוק, כאשר המניה מאבדת גובה, ברוקמאייר מפנה את הסרקור לנקודת האור להמשך הדרך. "אנחנו רואים גידול במכירות של כמעט 3% במכירות בחנויות זהות", אמר. "זאת אומרת שעל אף המשבר באופנה, גולף ממשיכה לשפר את התוצאות. אני מניח שהשוק ימשיך לצערי לגבות קורבנות נוספים בענף האופנה, אבל גולף עומדת ביעדים שלה, והאינדיקטורים שיש לנו הם טובים להמשך הדרך".

תוצאות גולף
 תוצאות גולף

איך אתם מתמודדים עם החשש של כניסתם אמזון לישראל?

"אנחנו שחקן האונליין הכי גדול בתחום בשוק המקומי. גם בעדיקה וגם בפעילות האונליין רשמנו צמיחה דו-ספרתית לעומת השנה שעברה. מבחינת התחרות יש לנו את הפרוטפוליו הכי נכון. כאשר מדברים על האינטרנט, אצלנו זו לא עוד חנות אלא ביזנס של מעל 100 מיליון שקל בשנה". 

נציין כי סגירת החנות המרכזית של גולף בשכונת הדר יוסף בתל-אביב ועיתוי חג הפסח השנה שתוצאותיו ייכללו רק ברבעון הבא, גבו מחיר כבד ממגזר אופנת הבית שרשם הפסד תפעולי של כ-5 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת רווח של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל.

על כך אומר ברוקמאייר: "אני מופתע לטובה מהעמידה של החברה ביעדיה ומהאופן בו גולף הצליחה להתגבר על סגירת החנות בהדר יוסף. מדובר בחנות שהיוותה מעל 4% מסך המחזור הכללי של החברה, אז אם אני מציג בינואר-אפריל גידול של 4% במכירות, זה אומר שהתגברתי הן על החוסר של הדר יוסף ועוד הגדלתי את המכירות קדימה. אני מופתע לחיוב מהיכולת שלנו להתגבר על סגירת החנות בהדר יוסף".

"צריך להסתכל על השלישון של השנה בשל עיתוי חד הפסח. כולל חג הפסח, מכירות מוצרי הבית גדלו ב-4%. אז סגרנו את החנות בהדר יוסף, אבל השוק מגמד את התוצאה, אני לא מכיר חברות בענף שגדלו בינואר-אפריל בשיעור כמו זה".