הכירו את החברה שרוצה להכפיל את השפעתו של הקנאביס

אנטו לאבס מוכרת תוסף מזון שלדבריה משפר את ספיגת הקנאביס בגוף ועשוי להפחית את המינונים הנדרשים להשגת השפעה • "החברות הגדולות מפחדות מאיתנו"

משמאל: אלי בר־און, אילן צינמן, עידו רמות ושגיא מנוחין /  צילום: כדיה לוי
משמאל: אלי בר־און, אילן צינמן, עידו רמות ושגיא מנוחין / צילום: כדיה לוי

במדינות רבות קנאביס עדיין אינו חוקי וחלות עליו הגבלות בשימוש ובשינוע, אבל המוצר שחברת אנטו לאבס (Entou Labs) רוצה למכור לשוק הקנאביס הוא חוקי לגמרי ובלתי מוגבל - "מכפיל כוח" לקנאביס. לדברי אנשי החברה, מדובר בחומר שעוזר לקנאביס להיספג טוב יותר בגוף ויכול להפחית את המינון הדרוש וכך אולי גם את תופעות הלוואי. הוא גם עשוי להפחית את מחיר הקנאביס, הן לחולים המשתמשים בו לצרכים רפואיים והן למשתמשים בו לצורכי בידור.

מנכ"ל ויזם החברה, שגיא מנוחין, שעסק קודם לכן בשיווק נדל"ן ובנקאות השקעות, הכיר את תחום הקנאביס לפני כ-12 שנה. "הייתי בין הראשונים שקיבלו אישור לקנאביס רפואי, לטיפול בפוסט טראומה", הוא מספר. "עם השנים, הרגשתי שהמינונים הדרושים ליצירת אותה השפעה הולכים ועולים. הגוף מתרגל וההשפעה יורדת.

"התקף החרדה התקצר"

"במסגרת פעילות בנקאות ההשקעות שלי פגשתי חברה נאסד"קית שמשלבת בין THC (החומר הפעיל בקנאביס - ג"ו) סינתטי לחומר שמסייע בספיגתו. היא מפתחת מוצר במסלול רישוי של תרופה, כלומר הוא יגיע לשוק עוד שנים רבות. אבל כששמעתי מה הם עושים, נשמטה לי הלסת. שאלתי את אנשי החברה, חשבתם לשלב בין התוסף לצמח השלם?"

החברה ההיא העדיפה להמשיך במסלול הרישוי הארוך אבל הסכימה לתת למנוחין את הרישיון לידע והקניין הרוחני שלה, כדי שיוכל לשווק את התוסף לשימוש לצד הצמח השלם. התמלוגים הפוטנציאליים יוכלו לממן את המשך תהליך הפיתוח של המוצר כתרופה בחברה הבורסאית.

המחקר הראשון שזיהה את הקשר בין החומרים בוצע במעבדתו של אבי הקנאביס פרופ' רפאל משולם מהאוניברסיטה העברית, והוא גם בעל זכויות בקניין הרוחני של המוצר.

"בעצם אני הראשון שהתנסה בשילוב התוסף עם ג'וינט רגיל, והתוצאה הייתה להיט היסטרי", אומר מנוחין. "פתאום הקנאביס חזר לעבוד, ולתחושתי הוא פועל עליי טוב מתמיד. אם לפני כן עישנתי כמות מסוימת שכבר לא השפיעה כמעט, כעת אני מעשן 70% מזה וההשפעה מורגשת.

"תופעות הלוואי שנבעו מהמינון הגבוה של הקנאביס נעלמו - מאנצ'יז, פה יבש, עיניים אדומות, חריקות שיניים ועוד. החרדות לא נעלמו, כי אי-אפשר להעלים אותן, אבל אם זמן התקף החרדה ירד מ-40 דקות לדקות ספורות, אז אני מרגיש ששיחקתי אותה. אני כבר לא חווה את הפחד מההתקף".

מנוחין צירף אליו את עידו רמות, שהקים בעבר סטארט-אפ בתחום ניהול הידע, את עמרי שמולביץ, ואת אילן צינמן, לשעבר מנהל הפיתוח העסקי של אאוטבריין. צינמן יהיה אחראי על שיווק המוצר שייצא לחנויות בארה"ב בחודשים הקרובים. אלי בר-און, בעל ותק בענף ההייטק, מכהן כ-CFO.

לדברי אנשי החברה, המוצר נוסה יחד עם קנאביס רפואי בניסוי שהשתתפו בו 15 איש בישראל. בקרוב תחל ניסוי נוסף בסובלים מפוסט-טראומה, בשיתוף חברת IMC לגידול קנאביס. בישראל, החומר של החברה אינו נופל תחת רגולציה מסוימת. הוא אינו נחשב חומר אסור או מותר.

"משחק שצריך לנצח בשיווק"

החומר עצמו כבר קיים בשוק ומשווק כתוסף מזון לטיפול בכאב, ללא קשר לקנאביס. בחברה טוענים שבגרסתו הנוכחית קשה לספוג אותו, ובכל זאת, משום שהחומר כבר קיים בשוק, לחברה יהיה אתגר מסוים לשמור על בידול. "כשהסתכלתי על החומר הזה, הבנתי שזה משחק שצריך לנצח אותו בשיווק", אומר רמות. "זה דומה למה שעשו ברד בול - החומר טאורין כבר היה קיים והם שיווקו אותו אחרת".
השיווק צפוי להיות בעיקר בערוצים המקוונים.

חברות הקנאביס הגדולות אינן מעוניינות במוצר?

רמות: "נפגשנו עם חברות גדולות. לא פגישה אחת ולא שתיים הסתיימו בכך שחברה גדולה אמרה, אנחנו מפחדים מכם. אתם תפגעו במכירות שלנו".

מנוחין: "זה חרה לנו כי אנחנו מגיעים עם אג'נדה אישית כואבת. אני נפגש עם הלומי קרב ורואה אותם שוקלים פרחים כדי שיישארו להם עד סוף החודש. אני יודע שאני יכול לעזור להם".

צינמן: "אפילו פרופ' משולם התרגש לראות את שגיא, כי הוא כמו ילד המבחנה הראשון שמדגים שהחשיבה הזאת באמת מובילה למוצר אפשרי.

"כנס קאנאטק, שנערך בחודש מרץ, היה נקודת מפנה. התחלנו לקבל פידבקים טובים, היינו מאוד מחוזרים. עד כה השקענו רק הון עצמי בחברה, וכעת אנחנו מעוניינים לגייס 2.5 מיליון דולר ולצאת לשוק".