הסטארט אפ טראקס בסבב גיוס שיביא את אותו לשווי של 1.1 מיליארד ד'

החברה אשר נמצאת בין היתר בבעלות ישראלית נמצאת בסבב גיוס של 100 מיליון דולר, כך לפי "בלומברג" • עד היום גייסה החברה 235 מיליון דולר, וסבב הגיוס הנוכחי יביא אותה לסך של 325 מיליון דולר • טראקס הוקמה ב־2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים, והיא מפתחת טכנולוגיה לראיית מחשב וניתוח נתונים של חנויות פיזיות

חברת הסטארטאפ הסינגפורית טראקס (TRAX), נמצאת בסבב גיוס של 100 מיליון דולר. אם יושלם הסבב בהצלחה, טראקס תהיה חברת הסטארט-אפ השנייה בגודלה בסינגפור עם שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר, כך לפי "בלומברג".

על פי הדיווח, החברה ביקשה לגייס את הסכום מחברות השקעה פרטיות, והסבב צפוי להסגר ביוני הקרוב. עד היום גייסה החברה 235 מיליון דולר, וסבב הגיוס הנוכחי יביא אותה לסך של 325 מיליון דולר.

טראקס הוקמה ב־2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים, והיא מפתחת טכנולוגיה לראיית מחשב וניתוח נתונים של חנויות פיזיות. התוכנה שפיתחה מסוגלת לעבד תמונות שצולמו בחנויות על ידי מבקרים, ולהפיק מהן מידע עסקי ושיווקי. 175 לקוחות פעילים מ-50 מדינית שונות, בהם קוקה קולה ונסטלה.

הסבב מגיע פחות משנה לאחר הסבב הקודם של החברה, במסגרתו גייסה 125 מיליון דולר לפי שווי של 850 מיליון. אותו הובילו Boyu Capital, אחת מקרנות השקעות הפרטיות הגדולות בסין, וחברת המדיה הבריטית DC Thomson. בעל המניות הגדול של החברה הוא משרד ההשקעות הפרטי Warburg Pincus. לאחר הגיוס, מנכ"ל החברה יואל בר-אל אומר בשיחה עם "גלובס" כי בחברה מתכוונים לצאת בהנפקה בארה"ב, וכי היא צפויה להתרחש עד לאמצע 2020.

הגיוס הנוכחי נועד לממן רכישה של שלוש חברות, כך לפי הדיווח, שמבוסס על דבריו של בר-אל, המכהן כמנכ"ל. לבריו, בימים אלה, החברה נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת מתחרה אירופית שלה וחברה אמריקאית נוספת. לאחרונה, טראקס חתמה על הסכם לרכישת LenzTech, חברת הראייה הממוחשבת מבייג'ינג תמורת סכום לא ידוע.

טראקס

● הקמה: 2010

● מייסדים: יואל בר־אל ודרור פלדהיים

● עובדים: 500 עובדים, מתוכם 240 במרכז הפיתוח בישראל

● גיוסי הון: 235 לפני הסבב הנוכחי

● משקיעות בולטות: Boyu Capital, DC Thomson ו-Warburg Pincus