לא על מדינה כזאת נלחמנו

מר נתניהו, אנחנו - הרוב הדומם, לא ניתן לך להרוס את מה שבנינו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

"אנחנו" הרוב הציוני הדומם שאינו לוקח חלק במשחק הפוליטי אך לחם בכול מלחמות ישראל, נהיה הגרעין הקשה שישלח אותך הביתה. זה אותו גרעין קשה, שהקים וביסס את האקדמיה, שבהישגיה אתה מרבה להתפאר. זה אותו גרעין שהקים ועדיין פועל לשגשוגה של תעשיית ההייטק, שעל הישגיה אתה מרבה לקחת לעצמך קרדיט, זה אותו גרעין קשה המהווה את השדרה הכלכלית של מדינת ישראל - הוא אשר יקום להפילך.

שאל את עצמך מדוע.

מדינת ישראל הוקמה על יסודות מגילת העצמאות ולא כעיר מקלט לבורחים מאיימת הדין. השלב הבא עלול להביא ל"ארדואניזציה" של המדינה, שממנו יהיה מאוד קשה לחזור.

המדינה, לא על מגש הכסף ניתנה לנו. שורות, שורות של נופלים ממלאים את בתי הקברות יעידו על כך, הם חלמו ולחמו למען מדינת ישראל דמוקרטית, לא על מדינה שתהווה עיר מקלט לבורחים מאימת הדין.

לך אח שנפל. גם לי: איתמר ירון היה שמו. חבריו לקרב כתבו "איתמר, לא לחינם הקרבת את חייך. אמנם שאיפתך להציל חיי חברנו לא התגשמה, אך כולנו למדנו על בשרנו כי לא נופקר לעולם עם מפקדים מסוגך, ולעולם לא יופקר הערך המקודש שקידשת בדמך, בהיותך מופת לכולנו".

על לחימתו ותעוזתו בקרב החרמון הוענק לאיתמר עיטור העוז. בשם חבריהם שנפלו ונפצעו בקרב. בשם אחיך יוני ואחי איתמר, אנא חסוך מאיתנו את התהליך הכואב שיביא להפלתך. אנא לך בראש מורם ועמוד למשפט.

ניסיונותיך המתמשכים לפגוע במערכת המשפטית וביסודות הדמוקרטיה עליהם חלמו ונלחמו אחינו, תוציא מהרוב השקט כוחות שלא נראו בארץ מאז מחאת מלחמת יום הכיפורים. כוחות כמו אלה שהביאו לנפילתה של ממשלת גולדה בתום המלחמה.

ומילה לחבריי מהציונות הדתית. הכרתי את חלקכם מקרוב תוך שירות משותף בגולני ובמלחמות ישראל. אנשי ערכים אתם, אנשי תורה אתם. אנא אל תתנו ידיכם להפיכת מדינתנו למדינת מפלט לבורחים מאימת הדין. אנא, אל תתנו ידכם ליצירת קרע בעם. זו לא דרככם, וזו לא דרך תורה.

לחבריי מהעולם החרדי אומר, למדתי להכירכם לאחרונה דרך "חרדים להייטק". אנשי תורה ואנשי ערכים אתם. אנשים הרוצים לשלב עולם תורה עם פרנסה ראויה. אנחנו אתכם לאורך כל הדרך. אנא אל תתנו ידכם לדרך הפילוג השנאה ופגיעה בדמוקרטיה.

ולבסוף, חבריי הרבים בימין. מעולם לא הייתי חבר במפלגה. הצבעתי עבור מנחם בגין, יצחק שמיר ואריאל שרון, אך לא הצבעתי עבור בנימין נתניהו. הנושא על הפרק איננו ימין או שמאל. הנושא שעל הפרק הוא אובדן הדמוקרטיה בישראל. אנא שימרו על ערכי הימין, אנא שימרו על הדמוקרטיה.

ואתה מר נתניהו, אל נא תניח שהרוב הדומם לא יפילך. זו הנחה מוטעת מיסודה. הרוב הדומם, שהפיל את ממשלת גולדה אחרי מלחמת יום הכיפורים, הוא הרוב שיפיל אותך. הליכוד חזק מנתניהו, והמדינה אינה אתה.

אנא הפסק עם המניפולציות הפוליטיות לפגיעה בדמוקרטיה. עמוד למשפט כשאר האדם ותוכיח את חפותך בבית המשפט, כי "יש שופטים בירושלים". 

הכותב הוא גולנצ'יק, יזם הייטק והיה יו"ר אוניברסיטת תל-אביב