ג'ראד קושנר יגיע מחר לישראל לסדרת פגישות בנושא התוכנית המדינית

קושנר - מלווה בשליח למו"מ, ג'ייסון גרינבלט, ובנציג הבית הלבן לנושאי האיראני, בריאן הוק - מקיימים סבב פגישות במזרח התיכון החל מאתמול • מישראל יצא קושנר לשווייץ וללונדון ויצטרף לנשיא טראמפ במהלך ביקורו אצל מלכת בריטניה

ג'ראד קושנר/ צילום: רויטרס
ג'ראד קושנר/ צילום: רויטרס

ג'ראד קושנר, יועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וחתנו, יגיע מחר (ד') לישראל לסדרת פגישות בנושא התוכנית המדינית. קושנר - מלווה בשליח למשא-ומתן, ג'ייסון גרינבלט, ובנציג הבית הלבן לנושאי האיראני, בריאן הוק - מקיימים סבב פגישות במזרח התיכון החל מאתמול (ב'). הם מבקרים ברבאט (מרוקו), רבת עמון (ירדן) וירושלים. מישראל יצא קושנר למונטרו (שווייץ) וללונדון ויצטרף לנשיא טראמפ במהלך ביקורו הרשמי אצל מלכת בריטניה.

בבית הלבן עוקבים באדיקות אחרי המשבר הפוליטי בישראל והאפשרות להטלת הרכבת הממשלה על חברה כנסת אחר מלבד נתניהו או ללכת למערכת בחירות נוספת. אתמול התערב הנשיא טראמפ באופן חריג ובוטה בנעשה בזירה הפוליטית בישראל, בציוץ שבו הביע תמיכה בנתניהו והביע תקווה שהוא יקים את הקואליציה ואת הממשלה הבאה.

נתניהו מיהר להדהד את הציוץ של הנשיא בשעת חדשות הערב בכלי התקשורת בהצהרה שנתן (ואשר יועדה כביכול לאוזניו של ח"כ ליברמן).

התוכנית המדינית של טראמפ הייתה אמורה להתפרסם כבר לפני חודשים רבים, אולם בשל מערכת הבחירות בישראל ומתוך התחשבות במהלכים הפולייטים של נתניהו, דחו האמריקאים את הפרסום. כעת תכננו לפתוח בסבב סדנאות כלכליות (בבחריין) ולאחריהן לצאת בפרסום מלא של החלק הפוליטי של התוכנית, אך אולי ייאלצו לדחות זאת פעם נוספת, אם ירצו להמשיך בכיוון של התחשבות מלאה בסבך בו נתון נתניהו.

הפגישה של קושנר ברבת עמון היא חשובה ביותר, בשל ההסתייגות של המלך הירדני מסדנאות השלום ומן המהלך כלפי הפלסטינים. המלך עבדאללה הוא קריטי לשם הצלחת התכנית של טראמפ, קושנר וגרינבלט.