חולשה סלולרית: רווח סמלי של 2 מיליון שקל בלבד לפרטנר ברבעון הראשון

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של 794 מיליון שקל, לעומת 814 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-826 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • לצד צמיחה בהכנסות משירותים נייחים וטלוויזיה, הכנסות פרטנר משירותי סלולר המשיכו להישחק • המניה מגיבה לדוחות בירידה של 1%

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

בדומה למתחרותיה בשוק הסלולר, גם פרטנר   סיכמה את הרבעון הראשון של 2019 עם תוצאות כספיות חלשות, שהשתקפו בצלילה של יותר מ-70% ברווח התפעולי הרבעוני, לכ-9 מיליון שקל, וברווח נקי סמלי של כ-2 מיליון שקל - סכום המשקף צלילה של כ-80% ביחס לרבעון המקביל, שבו הרווח עמד על כ-9 מיליון שקל. בנטרול הכנסות של 7 מיליון שקל ממסים, השורה התחתונה של פרטנר הייתה שלילית, עם הפסד רבעוני של כ-5 מיליון שקל.

בשורה העליונה הכנסותיה הרבעוניות של פרטנר נשחקו ב-4% ל-794 מיליון שקל, והמגמה העולה מהדוחות היא הרעה בהכנסות מגזר הסלולר, שאוזנה חלקית בשיפור הכנסות המגזר הקווי.

בשורה התפעולית שני המגזרים סבלו מהרעה - לאחר שבפעילות הקווית הרווח הרבעוני התאפס (לעומת רווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל), לצד צלילה של 59% ברווח התפעולי של פעילות הסלולר, ל-9 מיליון שקל.

נתון שלילי בולט נוסף בדוחותיה של פרטנר הוא רבעון שני ברציפות של תזרים מזומנים שלילי, שהסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-11 מיליון שקל, בהמשך ל-22 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018. בפרטנר מייחסים זאת להגברת השקעות החברה בסיבים אופטיים, שתייצר לה תמורה לכך בעתיד.

תוצאות הרבעון של פרטנר
 תוצאות הרבעון של פרטנר

סך הכנסות הרבעון במגזר הסלולר של פרטנר ירד ב-9% ל-583 מיליון שקל; בתחום הציוד היא איבדה 20% מהכנסותיה, שהסתכמו ב-178 מיליון שקל, ואילו בתחום השירותים ההכנסות נחלשו ב-5% ל-441 מיליון שקל.

בפעילות הקווית מציגה פרטנר שיפור של 11% ל-224 מיליון שקל בהכנסות השירותים, המהוות את עיקר הכנסותיה, ונוסף על טיפוס של 22% בהכנסות ציוד, ל-28 מיליון שקל, הציגה שיפור של 12% בסך הכנסות המגזר הקווי ל-252 מיליון שקל.

בנוגע למגזר הסלולר, בפרטנר מדווחים בין היתר על התחרות הנמשכת בשוק זה, המובילה להמשך שחיקת מחירים, ומציגים שחיקה של 2% בהכנסה החודשית הממוצעת (ARPU) למנוי סלולר, ל-56 שקל, לצד ירידה של 29 אלף מנויי סלולר, ל-2.65 מיליון.

נקודת אור אחת שעולה מהדוחות היא פעילות הטלוויזיה של החברה, שהכנסותיה משירותים במגזר הקווי נתמכו מעלייה בפעילות, וזאת אחרי צמיחה של כ-19 אלף מנויים חדשים בטלוויזיה - מספר גבוה מאוד ביחס לסלקום, שצמחה ברבעון הראשון בכ-8,000 מנויים חדשים. עוד מעדכנת פרטנר על הרחבת נגישות הסיבים האופטיים להיקף של כ-400 אלף בתי-אב.

מניית פרטנר, שהגיבה לתוצאות בירידות של כ-2%-3%, נחלשה מתחילת השנה בכ-8%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-2.8 מיליארד שקל, לעומת שווי של 1.6 מיליארד שקל של סלקום, שמנייתה משלימה צלילה תלת-יומית של כ-17% מאז פרסום דוחותיה הכספיים, המצטברת לכ-37% מתחילת השנה.