טבע סופגת הורדת המלצה כפולה ממריל לינץ' בנק אוף אמריקה

אחרי UBS שחתך המלצה לחברת התרופות הישראלית, ולאחר שבינואר היה שורי על המניה - כעת מריל לינץ' משנה כיוון

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

פחות מחצי שנה לאחר שהעלה המלצה לטבע בשתי דרגות, בנק ההשקעות מריל לינץ' חותך המלצה למניית טבע בשתי דרגות ל'משקל חסר' (Underperform), וזאת בצל חוסר הוודאות סביב הסכומים שטבע תיאלץ לשלם בתביעות עתידיות סביב פרשת משככי הכאבים בארה"ב. 

רק בינואר האחרון במריל לינץ' העלו את ההמלצה לטבע בשתי דרגות, וכעת משנים את הכיוון וממליצים למכור את המניה, אחרי שטבע כבר נפלה ב-44% לעומת אותה המלצה אופטימית מתחילת השנה.

מניית טבע  נסחרת בניו יורק לפי שווי של 9.7 דולרים למניה בלבד, וזאת לאחר שצנחה בימים האחרונים בצל חוסר הוודאות סביב הסכומים שתיאלץ לשלם במסגרת פרשת משככי הכאבים בארה"ב, לצד הורדת המלצה מבנק ההשקעות UBS.

בבורסה בתל אביב המניה עולה כעת, כחלק מסגירת הפער שנפתח לעומת מחירה אתמול בנעילה בוול סטריט. טבע מאבדת כעת 2% בשלב של טרום-המסחר בוול סטריט.

טבע מתרחקת מהפסגה.
 טבע מתרחקת מהפסגה.

אחר תביעת הענק במסגרת שיווק של תרופות אופיואידיות, טבע עומדת בנוסף במרכזה של תביעה על תיאום מחירים שהוגשה בתחילת מאי על-ידי 40 מדינות בארה"ב בתום חקירה של 5 שנים. על-פי כתב התביעה, שהוגשה גם נגד החברות מיילן ופייזר, יצרני התרופות הגנריות ניפחו את מחיריהן של יותר מ-100 תרופות. אם לא די בכך, טבע עומדת במרכז החשדות לתיאום מחירים במשך 19 חודשים שבין השנים 2013 ל-2015. טבע העלתה, על-פי כתב התביעה, באופן משמעותי את המחירים של 112 תרופות גנריות ופעלה לתיאום המחירים מול יצרניות של 86 תרופות גנריות נוספות. לפי התביעה, העלאות המחירים שביצעה טבע הגיעו עד ל-1,000%.