תע"א: ממכירות של מיליארד דולר ברבעון נשאר רווח נקי של 14 מיליון

התעשייה האווירית פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2019 שאותו היא סיכמה ברווח נקי של 14 מיליון דולר מתוך מכירות בהיקף של כמיליארד דולר • במסגרת ההבנות שהשיגה החברה עם ועד העובדים שלה לקראת איחוד החטיבות האזרחיות, סוכם כי כ-200 מבין עובדי החטיבות האזרחיות יסיימו את תפקידיהם

התעשייה האווירית פרסמה היום (ה') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2019 שאותו היא סיכמה ברווח נקי של 14 מיליון דולר מתוך מכירות בהיקף של כמיליארד דולר. למרות שברבעון הראשון מכירות החברה גדלו ב-13.5% לעומת הרבעון הראשון של 2018 - לא חל שינוי ברווח הנקי של החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בתע"א הסבירו את הגידול במכירות בביצועים של חברת הבת שלה, אלתא מערכות ובגידול בהכנסות של חטיבת מערכות טילים וחלל.

הרווח הגולמי של תע"א ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-122 מיליון דולר, ירידה של כ-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב 144 מיליון דולר.

הירידה ברווח הגולמי הוסברה בחברה בירידה בשיעור הרווחיות של חטיבת התעופה וזאת, עקב ירידה בהיקף ההסבות של מטוסי נוסעים למטוסי מטען. בתע"א אמרו כי מדובר בירידה זמנית, שנובעת מעיכוב בכניסה של מטוסים להסבות, בין השאר בשל ההשבתה הממושכת של מוסדות הממשל האמריקאי שכללה גם השבתה של רשות שדות התעופה הפדרלית בארה"ב.

יצוין כי בתחילת השנה הנהלת התע"א איחדה את החטיבות האזרחיות שלה, שפעילותן התאפיינה במשך שנים ארוכות בהפסדים לחטיבת תעופה אחת וזאת במטרה לייצב ולשפר את הפעילות בתחום האזרחי של החברה.

במסגרת ההבנות שהשיגה החברה עם ועד העובדים שלה לקראת איחוד החטיבות האזרחיות, סוכם כי כ-200 מבין עובדי החטיבות האזרחיות יסיימו את תפקידיהם - בין אם על רקע פרישת גיל, פיטורים או ניוד לחטיבות אחרות.

כך, מהדוחות של החברה עולה כי ברבעון הראשון של השנה הוצאות השכר של החברה גדלו ב-26 מיליון מדולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול שנובע מעליית השכר השקלי ומגידול בהשפעת ירידת שער החליפין האפקטיבי של הדולר.

מנכ"ל התע"א, האלוף (במיל') נמרוד שפר התייחס היום לדוח ואמר כי "ברבעון הראשון של השנה החברה הגדילה את הכנסותיה ממכירות והגיעה לצבר הזמנות שעומד על 13.7 מיליארד דולר. אנו צופים גידול בהיקף ההכנסות השנתי".