רדיו | בלעדי

שינוי דרמטי במבנה חטיבת הרדיו של תאגיד השידור

פעילות הרדיו תחולק לשתי זרועות: חטיבת "אומר", שאליה יוכפפו התחנות "כאן תרבות", "כאן מורשת" ו"כאן הסכתים"; וזרוע "מוזיקה", שתכלול את "כאן גימל", "כאן 88" ו"כאן קול המוזיקה" • לכל חטיבה ימונה מנהל שיהיה כפוף ישירות לסמנכ"ל הרדיו לי-אור אברבך

לי-אור אברבך, סמנכ"ל הרדיו בתאגיד השידור "כאן" / צילום: איה אפרים
לי-אור אברבך, סמנכ"ל הרדיו בתאגיד השידור "כאן" / צילום: איה אפרים

חטיבת הרדיו בתאגיד השידור הציבורי "כאן" תעבור שינוי מבני, במסגרתו פעילות הרדיו תחולק לשתי זרועות שלכל אחת מהן מנהל משלה: חטיבת "אומר", שאליה יוכפפו התחנות "כאן תרבות", "כאן מורשת" ו"כאן הסכתים"; וזרוע "מוזיקה", שתכלול את התחנות "כאן גימל", "כאן 88" ו"כאן קול המוזיקה". לכל חטיבה ימונה מנהל שיהיה כפוף ישירות לסמנכ"ל חטיבת הרדיו לי-אור אברבך.

החלוקה לשתי זרועות והצבת מנהלים בראש כל זרוע גוזרת שינויים משמעותיים בדרגים הניהוליים כפי שהם קיימים היום. מנהלי הזרועות יהיו אחראים על עובדי התחנות ובניית האסטרטגיה ולוחות השידורים. תפקידים אלה יחליפו את תפקידי מנהלי התחנות, עורך המוזיקה הראשי ומנהל פיתוח התוכן.

לכל אחת מהתחנות ימונה עובד מן המניין לתפקיד עורך/כת בכיר/ה. תפקיד זה, הכפוף למנהל/ת הזרוע, ידרוש מיומנויות תוכן לצד יכולת ניהול ואחריות על צוות העובדים. עורכים אלה יהיו אנשי התחנה, אשר יפקחו על לוחות השידורים וסידורי העבודה ויוודאו את ביצוע האסטרטגיה תחת הנהלת הזרוע.

תפקיד המפיק הראשי יתבטל, ובמקומו יתווספו שלושה תפקידי הפקה בכירים - מפיק ראשי "אומר", מפיק ראשי מוזיקה ומפיק פעילות חוץ שיהיה אמון על פעילות הדיגיטל והעבודה מול חטיבות התאגיד האחרות וגורמים מחוץ לתאגיד.

בתאגיד החליטו כי "כאן רקע" תישאר תחת אחריות ישירה של סמנכ"ל החטיבה, בשל השוני הברור באופיה. מנהלת השפות תישאר בתפקידה הנוכחי, ול"כאן רקע" בשפה הרוסית ימונה במכרז עורך/ת בכיר/ה באופן דומה לתחנות האחרות. 

עובדי חטיבת החדשות עודכנו בשינויים הצפויים במייל שהעביר אליהם סמנכ"ל הרדיו לי-אור אברבך, שפירט את המהלכים הצפויים והסביר את הרציונל מאחוריהם. אברבך תיאר הישגים רבים של החטיבה והוסיף כי "המסוגלות הזו שלנו מוכיחה את בגרותנו הארגונית ואת יכולתנו לעבור מגוף שמנסה לייצב את עצמו, לכזה הבשל לשינוי מבני אשר יאפשר תכנון וחשיבה לטווח ארוך".

לדבריו, בתקופה שחלפה מאז כניסתו לתפקיד הוא בחן את מבנה החטיבה כפי שהתגבש לפני ומאז עליית התאגיד לאוויר. "מצאתי כי ניתן לייעל את תהליכי העבודה וקבלת ההחלטות ולצד זה להנחיל אסטרטגיה מגובשת לכל תחנות החטיבה. על כן גובש מבנה חטיבתי חדש שיאפשר מחד היררכיה מאורגנת יותר בשדרת הניהול, ולצד זה מאפשר לעובדים בחטיבה אפיקי התקדמות חדשים שלא הוצעו עד כה. המבנה גובש בתום עבודה מאומצת שכללה התייעצות עם מנכ"ל התאגיד, משאבי אנוש, המחלקה המשפטית ונציגות העובדים; ואושר על-ידי מועצת התאגיד".

אברבך מדגיש כי מבנה החטיבה החדש גובש על-פי תפיסה לפיה תפקיד מקצועי צריך לשרת מטרה ארגונית ארוכת-שנים: "אני מאמין שהמבנה החדש יכול לשפר את המצוינות בחטיבת הרדיו ולחדד את משימותינו ובראשן - לייצר את תוכן הרדיו הטוב בישראל".

כאמור, המבנה החדש צפוי לייצר תפקידים חדשים שלא קיימים היום. התפקידים יצאו למכרזים שיאפשרו התמודדות מתוך התאגיד ומחוצה לו. התפקידים השונים אמורים להתפרסם החל מהיום (א').