הפוליטיקאים נוהרים: גם יעקב פרי נכנס לתחום הקנאביס

ראש השב"כ לשעבר והח"כ בעבר ממפלגת יש עתיד יצטרף לחברה אשר מפתחת זנים עמידים של קנאביס, על בסיס מחקר מאוניברסיטת בר אילן

יעקב פרי / צילום: תמר מצפי
יעקב פרי / צילום: תמר מצפי

למרות הירידות במניות הקנאביס בחודשים האחרונים אשר קיצצו כמה מחבילות התגמול המלהיבות שקיבלו בחודשים האחרונים הבכירים בתחום, לא נפסק גל המצטרפים לחברות הקנאביס. אחרי שאתמול נחשף ב"גלובס" כי איילת שקד, שעדיין לא סיימה את כהונתה כשרת המשפטים, ניהלה מו"מ לקבלת תפקיד בכיר בחברת קנביט, שלא יצא בסופו של דבר לפועל, כעת מצטרף שם נוסף מן הפוליטיקה - יעקב פרי.

פי יצטרף לחברה בשם Cann-il, שהוקמה על ידי חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בר אילן (BIRAD) על בסיס המחקר של פרופ' יגאל כהן זוכה וד"ר יריב בן נעים. החוקרים הללו התמחו בשנים האחרונות בגידול עשבי תבלין עמידים בפני מחלות שונות. הידע הזה מסתבר כרלוונטי גם לתחום הקנאביס. החברה הוקמה בזכות השקעה של משפחת ויצמן, הפעילה בתחום הנדל"ן, והושקעו בה עד כה כמה מאות אלפי דולרים.

יצירה של צמחי קנאביס עמידים בפני מחלות ותנאי עקה היא חשובה משום שישנה מגבלה מיוחדת על השימוש בחומרי הדברה בצמחים אלה, שכן הם משמשים לטיפול בחולים. צריכת קנאביס המכיל חומרי הדברה בעישון או באידוי עלולים להכניס חומרים לא רצויים למערכת הנשימה, שמומחית פחות בסילוק פסולת מאשר מערכת העיכול, ולכן הדרישה לגבי קנאביס צריכה להיות מחמירה יותר מאשר לגבי מזון. המחקר של יזמי קאן-איל נערך עד כה בעשבי תיבול.

פרי, בן 75, כיהן כח"כ מטעם מפלגת יש עתיד, ושימש כשר המדע והטכנולוגיה, וכיו"ר ועדת פרי לשוויון בנטל. לפני כניסתו לפוליטיקה כיהן כראש השב"כ, ולאחר מכן כנשיא חברת סלקום וכיו"ר דירקטוריון בנק מזרחי.