מליסרון במשא ומתן למכירת בניין המשביר בירושלים ב-200 מיליון שקל

ככל הידוע, מי שעשוי לרכוש את הבניין בכיכר ציון מידי חברת הנדל"ן המניב מליסרון, מתעניין בפוטנציאל המלונאי הטמון בנכס • הבניין, שמשתרע על שטח בנוי של 5,600 מ"ר ושש קומות, משמש כיום סניף של רשת המשביר לצרכן

סניף המשביר / צילום: איל יצהר
סניף המשביר / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב מליסרון מנהלת מו"מ למכירת בניין המשביר לצרכן בכיכר ציון בירושלים תמורת כ-200 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

אין זו הפעם הראשונה שבה מתנהלים מגעים למכירת הבניין, שאינו בליבת העסקים של ענקית הקניונים. על פי ההערכות, לא צפויה מליסרון לרשום רווח מהותי מהמכירה, במידה שתושלם. ממליסרון לא נמסרה תגובה. 

מדובר בבניין בן 6 קומות (ארבע מעל הקרקע ושתיים מתחת), המשמשות למסחר עבור רשת המשביר , שנמצאת בשליטת רמי שביט. הבניין הוקם בזמנו על ידי חברת בריטיש ישראל, שזמן קצר לאחר מכן מוזגה למליסרון. הוא משתרע על שטח בנוי של כ-5,600 מ"ר ומושכר לסניף הדגל של רשת בתי הכלבו של רמי שביט החל משנת 2011 ועד 2035. בקומות העליונות של הבניין ניתן לעשות שימושים נוספים מלבד מסחר, כגון מלונאות, מגורים ומשרדים, וכן יש בו זכויות בנייה לעוד כ-2,000 מ"ר. ככל הידוע הרוכש הפוטנציאלי של הנכס מתעניין בפוטנציאל המלונאי הטמון בו.

מליסרון , הנמצאת בשליטת היו"רית ליאורה עופר, דיווחה לאחרונה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019. למרות עיתוי חג הפסח השנה בחודש אפריל (כאשר חלק ניכר מהקניות לקראת החג נערכו בתחילת הרבעון השני), דיווחה החברה על ירידה מינורית של 1% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 382 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה מליסרון על עלייה של 5.4% ברווח הנקי לכ-137 מיליון שקל ברבעון. במקביל לפרסום הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של 60 מיליון שקל, אשר ישולם במהלך חודש יוני.

מניית מליסרון טיפסה ב-12 החודשים האחרונים בכ-25%, ושווי השוק של החברה הגיע ליותר מ-8 מיליארד שקל. מנכ"ל החברה, אבי לוי, ציין עם פרסום הדוחות הרבעוניים כי "החברה נמצאת בתנופה של הרחבת פעילותה בתחום המשרדים. נמשיך לפעול בשנים הקרובות להרחבת פעילותנו בתחום המשרדים, תוך התמקדות במתחמים המהווים קמפוסים לתעשיות עתירות ידע, הכוללים עירוב שימושים של מסחר, פנאי ועבודה".

במליסרון ביצעו באחרונה הערכת שווי לחמשת הקניונים המרכזיים שלה - קניון רמת אביב, הקריון, גרנד קניון חיפה, קניון רחובות והקניון הגדול בפתח תקוה - שהעלתה כי שוויים נותר ללא שינוי. שיעור התפוסה בקניוני מליסרון עמד ברבעון הראשון של 2019 על 98%, ובתחום המשרדים על 96%.