סמארטפון עם מגה-זום ועוד גאדג'טים מרעננים לקיץ

מטרייה מרעננת לימים החמים, סינון רעשים ברמה שלא הכרתם, מנעול חכם לבית חכם והסמארטפון שיאפשר לכם להשאיר את המצלמה המקצועית בבית

סינון רעשים עם אלכסה

עונת הקיץ מביאה עימה צורך דחוף באוזניות לביטול רעשים - בין אם מדובר בבידוד רעשים בטיסות, או שמיעה שלווה של מוזיקה בחוף רועש במיוחד. עובדה זו מסבירה את התזמון של חברת Bose בהשקת הדור החדש והמהפכני של האוזניות האלחוטיות מבטלות הרעש שלה.

סדרה 700 החדשה כוללת שישה מיקרופונים מתקדמים ומעבד קולי מדור חדש, שמזהים בזמן אמת את הרעש החיצוני בסביבה ומתרגמים אותו לרעש לבן מנטרל. מיקרופון סמוי באוזניות מאפשר לנהל שיחה עם צד שלישי דרך הטלפון, כאשר גם במקרה זה מנוטרלים רעשי הרקע בסביבה המיידית לטובת שיחה נטולת הפרעות. עוצמת ביטול הרעשים נשלטת במדויק על ידי המשתמש: החל מסינון מוחלט ועד לסינון סלקטיבי שהכרחי, למשל, לשמיעת צלילים חיוניים כמו אזעקות, צפירות בעת נהיגה וכדומה.

האוזניות מצוידות גם במעגלי אקווילייזר פנימיים, שמשפרים ומחדדים את איכות המוזיקה המושמעת. השליטה בפיצ'רים השונים מתבצעת באמצעות כפתורי מגע רגישים.

בהתאם לצו האופנה בשוק הגאדג'טים, יש גם תמיכה מלאה בפקודות קוליות של סייענים אישיים - כולל אלכסה, גוגל אסיסטנט וסירי - לצורך הורדה והזרמה של מוזיקה מהענן ועוד.

בשלב הראשון מוצעות אוזניות שמכסות את האוזניים, כאשר בשלב הבא יוצעו גם אוזניות שנכנסות לתעלת האוזן עם אותן תכונות. סוללה נטענת מספיקה לעד 20 שעות פעולה רציפות. המחיר בארה"ב, החל מסוף יוני, הוא כ-400 דולר.

מטרייה-ממטרה לימים חמים

גם לואו טק (יחסית) יכול להניב המצאות גאוניות, ואחת מהן - שכובשת כיום את יפן - מכונה Fanbrella. מדובר בציוד חובה לנוסעים ומטיילים, שעוברים באזורי אקלים בלתי צפויים ובלתי יציבים. במצב הרגיל זו מטרייה מתקפלת לכל דבר, שמגנה מפני ממטרים ומהשמש. אולם כאשר מחברים בקבוק מים חד פעמי רגיל לתחתית ידית המטרייה, ולוחצים על מתג - מופעלת משאבה חשמלית קטנה שמזרימה את המים מהבקבוק אל ראש המטרייה ואל מאוורר שמפזר תרסיס דק וצונן של מים מעל ראש המשתמש.

לטענת היצרן, התוצאה היא אפקט שמפחית את הטמפרטורה המורגשת ב-5-4 מעלות לפחות. אפשר גם להפעיל את המאוורר בלבד ללא מים. המטרייה מופעלת על ידי ארבע סוללות רגילות, ומותאמת לבקבוקים של כחצי ליטר - שמספקים כשעה של תרסיס. המחיר ביפן כ-55 דולר. 

מנעול/נעילה בפקודה קולית

המנעול החכם של הסטארט-אפ Lockly מקליפורניה, שמכונה Secure Pro ומיועד להתקנה עצמית בדלתות קיימות של בתים ומשרדים, מנצל היטב את יתרונות ה- IoT ("האינטרנט של הדברים"). המנעול תומך בקישוריות Wi-Fi ובלוטות', ומסונכרן עם אפליקציה בסמארטפון שמאפשרת להעניק הרשאה/סיסמה מרחוק לפתיחת הדלת, לקבל דיווח על ניסיונות פתיחה והקלדת קודים שגויים, ועוד.

במקרה שבו תקשורת אלחוטית אינה זמינה בסביבה, מסוגל המנעול לייצר פנימית מספר רב של קודי גישה שונים למשתמשים מורשים שהוגדרו מראש. ניתן גם להגביל מראש את התוקף של קודי הגישה לפרקי זמן מסוימים - החל משעות בודדות ועד לשבועות - מה שמתאים במיוחד למשכירים ב-Airbnb למשל. שכבת הגנה נוספת היא מודול ביומטרי עם סורק טביעות אצבע תלת-ממדי.

אולם הלהיט האמיתי - שישבה את ליבם של חובבי הטכנולוגיות - הוא תמיכה קולית בפקודות של סייענים קוליים דוגמת אלכסה של חברת אמזון והאסיסטנט של חברת גוגל. כך, ניתן לקשר את המנעול לרשת הבית החכם כדי לבדוק מרחוק וללא מגע במסך את סטטוס הנעילה, ולבצע פתיחה ונעילה ללא מגע. יש גם נעילה אוטומטית לאחר פרק זמן מסוים - למי שנזכר ששכח לנעול את הבית כאשר הוא כבר נמצא על המטוס.

ניתן להתקין את המנעול בתוך דקות כתחליף למנעולים מקובלים ברוב הדלתות המודרניות, כך לפי החברה. המחיר בארה"ב כ-300 דולר. 

סמארטפון עם מגה-זום

המצלמות הטלפוניות כמעט הכחידו את המצלמות הדיגיטליות הייעודיות, אך היה נדמה שנותרו כמה יתרונות למצלמות - לפחות מנקודת המבט של חובבי טבע - למשל זום רציני לצילום אובייקטים רחוקים.

אלא שכיום מתחילים הטלפונים לכבוש גם את "המבצר האחרון", ודוגמה טובה מספק הדור החדש של טלפון הדגל 10X Reno מבית Oppo הסינית. הטלפון החדש מצויד בשלוש מצלמות בעלות עדשות, כל אחת עם עומק שונה: מצלמה ראשית של 48 מגה-פיקסל עם עדשה רגילה; מצלמת 13 מגה-פיקסל עם עדשת טלפוטו; ומצלמה של 8 מגה-פיקסל עם עדשה בעלת זווית רחבה.

שילוב שלוש המצלמות הללו באמצעות מעבד נתונים ייעודי מספק לטלפון אורך מיקוד מלא, שמקביל לזה של עדשת 160-16 מילימטר אופטית במצלמה רגילה. זאת בנוסף לזום "היברידי" של פי 10 וזום דיגיטלי של עד פי 60 - שיא חדש עבור מצלמה טלפונית - שהוא שימושי לצילומי נוף מרוחק וציפורים או סתם כאביזר למרגלים חובבים.

הפוקוס נעזר במנוע מהיר ובמערכת ייצוב אופטי כפולה, ומערך הצילום כולל גם מצב מיוחד עם עיבוד ייעודי עבור צילומי לילה איכותיים. יש גם תמיכה בהקלטת וידאו באיכות 4K UHD בקצב של 60 פריימים לשנייה, ולטובת חובבי הסלפי יש מצלמה קדמית של 16 מגה-פיקסל, שניצבת על מנגנון מכאני וקופצת מתוך חריץ נסתר בגוף הטלפון.

במפרט הטכני של הטלפון ניתן למצוא בנוסף מסך פנורמי בגודל 6.6 אינץ' עם שוליים דקים מאוד, סוללה של 4000 מיליאמפר שמתאימה לטיולים ממושכים, מערכת טעינה מהירה ביותר מדור אחרון, מעבד סנאפדרגון 855 עם תמיכה באלגוריתמים של בינה מלאכותית, ואפילו מצב "גיימינג" מיוחד שמאיץ משחקים "כבדים". הטלפון משווק בינתיים באסיה בלבד, במחיר של כ-900 דולר.