משרד העבודה יחל בשת"פ עם חברת Atvisor.ai להתאמת עזרים רפואיים לבעלי מוגבלויות

חברת Atvisor.ai, שהוקמה ב-2016, תחל בקרוב בביצוע הפיילוט • המערכת של החברה משתמשת בטכנולוגיות של בינה מלאכותית כדי להתאים את העזרים למשתמשים באופן המיטבי • מורן רן, אחת ממייסדי החברה: "הפתרון שלנו הוא המפתח לשיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלויות - וטוב שאזרחי ישראל יהיו מהנהנים הראשונים מהיכולות החדשות הללו"

מכשור רפואי / צילום: Shutterstock
מכשור רפואי / צילום: Shutterstock

חברת Atvisor.ai, המפתחת מערכת להתאמת עזרים רפואיים לבעלי מוגבלויות, תחל בקרוב לבצע פיילוט ראשון עם משרד העבודה והרווחה.

המערכת של Atviaor.ai משתמשת בטכנולוגיות של בינה מלאכותית כדי להתאים את העזרים למשתמשים באופן המיטבי. בפיילוט, שיארך כ-10 חודשים, יותאמו עזרים ל-160 מקבלי שירות, המשויכים לשבעה ארגוני בריאות ושיקום שעובדים עם משרד העבודה והרווחה.

החברה הוקמה ב-2016 מתוך הבנה כי אנשים מבוגרים או מוגבלים בתנועה לא תמיד יודעים אילו עזרים הם המתאימים להם ביותר, וגם הרופאים או אנשי המערכת הרפואית המטפלים בהם לא מכירים את כל העזרים הרפואיים בשוק ולא יודעים להתאימם לצורך או לאדם מסוים. התוצאה היא תהליך ארוך של ניסוי וטעייה וגם הוצאה כספית מיותרת עבור העזר שאיננו מתאים. הטכנולוגיה שפיתחה Atvisor.ai מקטלגת באופן אוטומטי את כל העזרים המסייעים על בסיס הגדרות תפקודיות ומבצעת התאמה אוטומטית כל מוצר לבין הצרכים המדויקים של כל לקוח.

החברה שהוקמה על ידי מורן רן, רונית רן ואמיר נתן, גייסה עד היום 400 אלף דולר מהמשקיע אבי שריר שעומד בראש האב הסטארט אפים D-Innotech ברמת השרון. החברה קיבלה גם מענקים בהיקף של כ-2 מיליון שקל לצרכי פיתוח וביצוע הפיילוט. כעת היא נערכת לגיוס הון נוסף בהיקף של כחצי מיליון דולר שישמשו להמשך הפיתוח ולכניסה לשוק הבריטי, שהוא אחד משוקי היעד המרכזיים של החברה.

לדברי היזמת מורן רן: "משרד הרווחה נוקט צעד חלוצי ומיישם תפישה של רווחה דיגיטלית מותאמת אישית, בתחום שקפא על שמריו במשך עשרות שנים. יש כיום כמיליארד בני אדם ברחבי העולם עם מגוון מוגבלויות הזקוקים לעזרים שיסייעו להם לקיים חיים עצמאיים ובריאים בקהילה, אך ל-90% מהם אין גישה לעזרים מסייעים. זאת בגלל תהליכי התאמה מסורבלים ולא מדויקים בין עשרות אלפי עזרים לבין המאפיינים הייחודיים של כל אדם עם מוגבלות. הפתרון שלנו לשוק העזרים, שהיקפו הכספי יגיע ל-62 מיליארד דולר בשנת 2020, הוא המפתח לשיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלויות - וטוב שאזרחי ישראל יהיו מהנהנים הראשונים מהיכולות החדשות הללו".