הרגולטור בארה"ב מסמן את פייסבוק, אלפאבית ואמזון; גם אפל על הכוונת

החשש מחקירות חדשות מצד הממשל האמריקאי מפיל את מניות הטכנולוגיה הגדולות פייסבוק, אלפאבית, אפל ואמזון • משרד המשפטים האמריקאי וה-FTC עורכים בדיקה בעניין הפרת ההגבלים העסקיים נגד אותן חברות, ומניותיהן מגיבות בירידות חדות במסחר בוול סטריט

פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

מנייתן של חברות הענק פייסבוק, אלפאבית ואמזון צנחו הלילה (ב') בוול סטריט, וזאת על רקע דיווחים לפיהם הרגולטור האמריקאי נושף בעורפן בכל הנוגע לתחרות ומעמדן המונופוליסטי, מה שמעלה את החשש מפני חקירות נגד החברות.

לגבי פייסבוק, משרד הסחר האמריקאי צפוי לבחון האם הפרקטיקות שלה הזיקו לתחרות בשוק הדיגיטלי, לפי ההסכם עם משרד המשפטים האמריקאי, כך דווח ב"בלומברג" שציטט מקורב לנושא. צריך לציין כי לא מדובר בחקירה רשמית, אך מדובר במהלך שממחיש את ההתמקדות של הממשל האמריקאי בחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם ואת הרצון להגביר את הפיקוח על האופן שבו חברות יכולות לפגוע בתחרות ובצרכנים. 

במקביל דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי משרד המשפטים האמריקאי וה-FTC עורכים בדיקה בנוגע בעניין הפרת ההגבלים העסקיים נגד אלפאבית, החברה-האם של גוגל.

לגבי אמזון דווח כי משרד המשפטים האמריקאי וה-FTC הגיעו להסכמה כי ה-FTC יהיה הגוף שמפקח אחר ההתנהלות העסקית של אמזון.

המניות פייסבוק , אלפאבית  ואמזון  מגיבות בירידות חדות במסחר בוול סטריט ומכבידות על הנאסד"ק שמאבד כ-1.4% מערכו.

במקביל, ב"רויטרס" דווח כי משרד המשפטים האמריקאי שוקל לפתוח בחקירת הגבלים עסקיים נגד אפל , כחלק מחקירה נרחבת של חברות הטכנולוגיה.