האיחוד האירופי העניק פטור מהסדר כובל לחברת שירותי ההסעות האוטונומיים של פולקסווגן, מובילאיי וצ'מפיון מוטורס

מדובר בחברה משותפת של פולקסווגן, מובילאיי וצ'מפיון מוטורס • השירות אושר באירופה וצפוי להתחיל לפעול בישראל בעוד כשלוש שנים • במקביל, מובילאיי נכנסת לשת"פ אסטרטגי בתחום המשאיות

ניסוי רכב אוטונומי של מובילאיי בירושלים / צילום: רויטרס, Ronen Zvulun
ניסוי רכב אוטונומי של מובילאיי בירושלים / צילום: רויטרס, Ronen Zvulun

ועדת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי העניקה אתמול (ב') אישור רשמי להקמת חברה משותפת בבעלות פולקסווגן, מובילאיי וצ'מפיון מוטורס מישראל, שתחתיה יפותחו בישראל שירותים מסחריים של נסיעות על-פי דרישה בכלי רכב אוטונומיים.

ההכרזה על הפרויקט הייתה בשנה שעברה עם תאריך יעד להתחלת הפעלה מסחרית ב-2022. הבקשה הוגשה לאיחוד האירופי על-ידי פולקסווגן, שמחויבת להגיש לאיחוד דיווח על כניסתה כשותפה לחברות. ועדת ההגבלים ציינה כי לפעילות בישראל "תהיה השפעה תחרותית זניחה על התחרות באירופה".

בתוך כך הודיעו היום מובילאיי וענקית הרכיבים למשאיות "קנור ברמזה" הגרמנית על כניסה לשיתוף-פעולה אסטרטגי. בשלב הראשון תתקין קנור ברמזה באלפי משאיות קיימות מערכת להתרעה נגד ביצוע פנייה לנתיב שאינו פנוי ולמניעה של פנייה כזו. הצעד מבוצע לקראת סט תקנות חדשות של האיחוד האירופי, שיחייבו התקנה של מערכת כזו בכל משאית או אוטובוס חדשים שיימכרו באיחוד האירופי, והחל מ-2024 יחויבו גם משאיות קיימות להתקין מערכות כאלה. מדובר בפוטנציאל למאות אלפי כלי רכב בשנה.

במסגרת שיתוף-הפעולה עם חטיבת שירותי המשאיות של קנור ברמזה, שיתחיל בסתיו 2019, צפויה קנור ברמזה גם לשווק ולהתקין את מערכות ההתרעה הקדמיות של מובילאיי ואת מערכת ההגנה ההיקפית שפותחה במיוחד עבור אוטובוסים.