"יכולים להגן גם מפני מה שאינו ידוע": חברת אבטחת הסייבר הישראלית סנטינל וואן גייסה 120 מיליון דולר

מאז הקמתה החברה גייסה 230 מיליון דולר בסך הכל, למעלה ממחצית הסכום גויס בסבב הנוכחי • חברת אבטחת הסייבר הוקמה על ידי שני חברי ילדות מפתח-תקווה, תומר וינגרטן המכהן כמנכ"ל ואלמוג כהן המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה

תומר וינגרטן, מנכ"ל SentinelOne / צילום: SentinelOne
תומר וינגרטן, מנכ"ל SentinelOne / צילום: SentinelOne

חברת אבטחת הסייבר הישראלית סנטינל וואן (SentinelOne) הודיעה היום (ד') כי השלימה סבב גיוס בסך 120 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית Insight Partners. הסבב מגיע לאחר למעלה משנתיים מאז סבב הגיוס האחרון של החברה, בגובה 70 מיליון דולר. מאז הקמתה החברה גייסה 230 מיליון דולר בסך הכל, למעלה ממחצית הסכום גויס בסבב הנוכחי.

סנטינל הוקמה על ידי שני חברי ילדות מפתח-תקווה, תומר וינגרטן המכהן כמנכ"ל ואלמוג כהן המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. השניים הקימו את סנטינל ב-2013, וכיום החברה מעסיקה כ-350 עובדים במטה הממוקם בפאלו אלטו בקליפורניה, ובמרכז הפיתוח שלה בשרונה תל-אביב. גיוס ההון ישמש אותה להגדיל את הצוות ל-400 עובדים במהלך החודשים הקרובים. בישראל, הצוות צפוי לגדול מ-150 עובדים כיום לכ-190 עובדים בעקבות ההתרחבות.

מן החברה נמסר כי הכנסותיה עומדות כיום על קרוב ל-100 מיליון דולר, ובחברה צופים כי יעברו את רף ה-100 מיליון עד סוף השנה הנוכחית. עוד נמסר כי בשנה שעברה, הכנסות החברה צמחו ב-217% ביחס לשנה שלפניה. סנטינל הצהירה בהודעתה כי היא משרתת כיום למעלה מ-2500 לקוחות, בהם שלוש מתוך עשר החברות הגדולות בעולם (Fortune 10), וכן גופים ממשלתיים. בין המשקיעים בחברה נמצאות קרנות הון סיכון ישראליות ואמריקאיות, בהן גם קרן Sound Ventures של השחקן אשטון קוצ'ר ושל גיא עוזרי, שהשקיעה גם במוביט הישראלית.

"אנחנו מתייחסים לגיוס כסף ככלי לגידול, וראינו שהגענו לסדר גודל שמאפשר לנו לעשות את הדברים שאנחנו רוצים בצורה שאפשר למתוח אותה לעתיד. כיום יש לנו יסודות מספיק גדולים ואנחנו זוכים ב-90% מהעסקאות שאנחנו רואים, המומנטום בשוק חזק, והשוק עצמו גדול", אומר וינגרטן. "ההשקעה נועדה לתגבר אותנו בשני דברים, הן בצד המכירות והן בחדשנות. בשוק הסייבר סקיוריטי חייבים להיות מסוגלים לחדש כדי להישאר רלוונטיים".

החברה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירי IoT. לדברי וינגרטן, המערכת של החברה מסוגלת לנתח גופי מידע גדולים בזמן אמת, לזהות אנומליות, לתת מענה למתקפות ואף למנוע אותן באמצעות שימוש בלמידת מכונה.

"למידת מכונה בפני עצמה היא לא דבר קסום במיוחד, אבל המידע שעל גביו מתבצעת למידת המכונה הוא הגורם המבדיל האמיתי", הוא אומר. "ברגע שאנחנו מסוגלים לנטר בזמן אמת את כל המידע והפעולות שמתרחשות על כל נקודת קצה, ועליו למצוא אנומליות שחורגות משימוש רגיל ונורמלי של המכונה, זה נותן לנו אפשרות לספק פתרון מאוד גנרי שמוצא אנומליות בכל פלטפורמה ומכל סוג, בניגוד לפתרונות קיימים, שהם נורא נקודתיים. כיום החברה מוטמעת בחברות הגדולות בעולם, כשהיא נועדה להחליף פתרונות כמו של סימנטק ומקפי, ולתת פתרון מקיף יותר".

לדבריו, ההתנסות שלו ושל כהן בהאקינג בגיל בית הספר, הביאה אותם לפתח פתרון שיכול לתת מענה למתקפות עוד לפני שהן מתרחשות: "מתוך ההיכרות שלנו עם איך תוקפים עובדים, אנחנו יכולים להגן גם מפני מה שאינו ידוע. היום מרבית הפתרונות מגינים מפני מתקפות ידועות, ואנחנו משתמשים בלמידת מכונה רב שכבתית כדי לנתח את כל המידע לפני שבוצעה התקפה כדי לזהות האם לחלקים מסויימים במערכת יש פוטנציאל זדוני, ואף ללכת ולתקן אחורה כל קובץ שנדבק באופן אוטומטי".

מבחינת תחרות, וינגרטן מציין חברות אנטי-וירוס ותיקות כמו סימנטק ומקאפי, אשר לדבריו "הופכות לבלתי רלוונטיות בקצב מסחרר". מהצד השני, התחום עבר קונסולידציה וסטארט-אפים רבים שהיו דומיננטיים בשוק ההגנה על נקודות הקצה נרכשו או "נעלמו מהשוק", לדבריו. "נשארה חברה אחת שנקראת קראוד סטרייק שהיא המתחרה העיקרית שלנו. הם בדיוק הכריזו על הנפקה בשווי של כנראה ארבעה מיליארד דולר. זו חברה אמריקאית שהתחילה שלוש שנים לפנינו והם נותנים פתרון יחסית דומה".

מה שמבדיל את סנטינל מהתחרות, לדבריו, הוא העובדה כי הם מוכרים מוצר טכנולוגי לחלוטין, ולא מוצר משולב בשירות. "אנחנו לא מרגישים שאנחנו צריכים לבזבז סכומי עתק כדי לגדול בקצב שאנחנו גדלים, והגיוס ישמש אותנו לכמה השנים הבאות. בנינו מודל SaaS טהור שבבסיס שלו יש טכנולוגיה. אנחנו קיימים כשש שנים וככל שהמערכת מטייבת את עצמה ושיש יותר מידע לעבוד עליו היא הופכת ליותר ויותר מדויקת. בשלוש השנים האחרונות אנחנו כנראה אחד המוצרים הכי מדוייקים בשוק. כ-90% מהלקוחות שלנו נותנות למערכת לרוץ באופן אוטונומי לחלוטין, וכיום יש לחברה שיעור של 0.04% בהתראות שווא", הוא אומר.

ב-2016 פורסם בכלי תקשורת שונים כי החברה דחתה הצעת רכישה מפאלו אלטו נטוורקס, תמורת כ-100 מיליון דולר. וינגרטן אומר שהוא לא זוכר את ההצעה, אך לדבריו, "יש הצעות רכישה כל הזמן. אנחנו בחרנו לבנות חברה אמיתית, חברה שמסוגלת להיות רווחית, שמסוגלת לבנות מודל בר קיימא ואוטונומי שלא יהיה תלוי לנצח בהשקעות חיצוניות. ואנחנו מתקרבים לשם, ורוצים להיות עד סוף השנה עם שולי רווח גולמי של 75%, היום אנחנו בקצת פחות מזה".

וינגרטן וכהן התחילו את דרכם היזמית בגיל 25, כשהקימו את אתר הסקרים dPoll, שצבר קהל לא קטן הודות לעובדה כי זכה לפרסום בבלוג Techcrunch ולבסוף נרכשה על ידי Toluna. משם, כהן המשיך של מומחה אבטחה בצ'קפוינט, ואילו וינגרטן המשיך לתפקידי ניהול בכירים בחברה הרוכשת. וינגרטן היה מעורב בהקמת מיזמים נוספים בהם Carambola Media, והשקיע באופן פרטי במספר חברות סטארט-אפ ישראליות, הידועה שבהן היא ג'אבלין נטוורקס (Javelin Networks), שנרכשה על ידי סימנטק בשנה שעברה תמורת סכום לא ידוע.

שניהם שירתו שירות צבאי לא טכנולוגי, ולא רכשו השכלה אקדמית בתחום. את הידע הטכנולוגי שלהם רכשו בגיל תיכון, ולמדו תכנות מספרים בזמנם הפנוי. "לא היה המון מה לעשות בפתח-תקווה, וגם אני וגם אלמוג די אוטודידקטים וסייבר והאקינג היו דברים שהתחברנו אליהם בגיל מאוד מאוד מוקדם. בתור ילד אתה מנסה להבין איך כל דבר עובד ואיך הדברים מחוברים יחד, וזו מנטליות שנשארת איתך", מספר וינגרטן בשיחה עם "גלובס".

"האינטרנט באותה התקופה היה דבר מאוד מאוד פרוץ, והיו בעיקר מערכות שהשתמשו במודלים מאד נאיביים של אבטחה, ומצאנו המון שרתים חשופים של כל מוסד שאפשר לחשוב עליו. לא היה לנו בשלב הזה שום תמריץ חוץ מהרצון ללמוד ולראות. זה נתן לנו המון תובנות על איך רשתות בנויות ואיך אנשים מנסים לתפור יחד רכיבים שונים", הוא אומר. "אני לא חושב שהמצב היום של רשתות הוא שונה בהרבה. הרבה מהבעיות היום בסייבר סקיוריטי נובעות מאותם הבעיות שראינו פעם - מחברים הרבה הרבה מכשירים שונים אחד לשני, וההגנה עליהם תמיד מזדנבת מאחור מבחינה טכנולוגית".

"אני חושב שהיום תעודת הזהות שיש לנו בכיס היא פחות משמעותית מהגוגל ID או הפייסבוק ID שלנו. כמות העסקאות שמנהלים אונליין, לפחות בארצות-הברית, עוברת את הכמות שמנהלים אופליין. הקיום הדיגיטלי שלנו הופך ליותר ויותר משמעותי ככל שאנחנו שמים יותר מידע אונליין", וינגרטן מוסיף.

סנטינל וואן - תעודת זהות:
פעילות: הגנת סייבר לנקודות קצה

הקמה: 2013
מייסדים: תומר וינגרטן ואלמוג כהן
עובדים: 350
משרדים: תל-אביב ופאלו אלטו
גיוסי הון: 230 מיליון דולר
משקיעות: Insight Partners , קרן ההשקעות של סמסונג נקסט-אקוויטי (NextEquity), קרן ט׳ארד פוינט ( Third Point Ventures), רד פוינט (Redpoint Ventures), ודאטה קולקטיב (DCVC).