הג'וב החדש של ח"כ נחמיאס-ורבין: בכירה בהתאחדות התעשיינים

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, שהחליטה לא להתמודד בפריימריז הקרובים במפלגת העבודה, תחל בהקדם תפקיד חדש בתור יו"רית ועדת הרגולציה של התאחדות התעשיינים • ההנחה היא שנחמיאס-ורבין תתמודד בעוד שנה וחצי על תפקיד נשיאת ההתאחדות, עם פרישתו של שרגא ברוש

איילת נחמיאס–ורבין / צילום: דוברות הכנסת
איילת נחמיאס–ורבין / צילום: דוברות הכנסת

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (העבודה), שהחליטה לא להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21, הודיעה הבוקר (ד') כי תחל בהקדם תפקיד חדש בתור יו"רית ועדת הרגולציה של התאחדות התעשיינים. בהתאחדות התעשיינים החליטו להקים ועדת רגולציה לנוכח הצורך הגובר של התעשייה הישראלית להתמודד עם הרגולציה ועם החקיקה יוצאות הדופן בישראל. 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בירך הבוקר את נחמיאס-ורבין באירוע חג השבועות ומפגש הוקרה לשתי חברות כנסת שפעלו בשנים האחרונות בנושא התעשייה - ח"כ איילת נחמיאס-ורבין וח"כ מרב בן-ארי (כולנו). 

ברוש אמור לפרוש מתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים בעוד כ-18 חודשים, וההנחה היא שנחמיאס-ורבין הצטרפה לגוף בין השאר כדי להתמודד בעוד שנה וחצי על תפקיד נשיאת הארגון. נחמיאס-ורבין קיבלה פניות והצעות אחרות מהמגזר העסקי והפוליטי, אך החליטה לפנות לכיוון של חיזוק התעשייה בישראל.  

שרגא ברוש ואיילת נחמיאס-ורבין / צילום: סיון פרג'
 שרגא ברוש ואיילת נחמיאס-ורבין / צילום: סיון פרג'

במהלך האירוע היום אמר נחמיאס-ורבין: "התעשייה הישראלית היא פאר היצירה. ממנה ינקו כל תעשיות ההמשך כמו ההייטק ואפילו הקנאביס את היכולת לצמוח ולהתפתח". 

לדבריה, "העובדה שאני מחויבת לתעשייה לא נובעת רק מהבית שלי, גם כי אני רואה שכולם מסתכלים כיום על התעשייה המסורתית בהתנשאות ולא מבינים שרק מתוכה יכלו לצמוח התעשיות החדשות. אם אין תעשייה וחקלאות, אז אין כלכלה במדינה שלנו. זה אמור להיות ברור מאליו, אבל זה לא ברור לממשלה הנוכחית, והעובדה שלא יהיה תקציב מדינה עד לאפריל 2020, תשפיע באופן גרוע על התעשיינים בישראל".