אולפני הרצליה משכה את עתירתה נגד תאגיד השידור הציבורי

העתירה של אולפני הרצליה נגד תאגיד השידור "כאן" בדרישה לבטל את הליך הקול הקורא להפקת מוקדמות יורו 2020 נדחתה בהסכמה, זאת לאחר שאולפני הרצליה קיבלו את הצעת השופט שהעתירה תימחק ללא צו הוצאות

אולפני הרצליה / צילום: שי בכר
אולפני הרצליה / צילום: שי בכר

העתירה של אולפני הרצליה נגד תאגיד השידור הציבורי בדרישה לבטל את הליך הקול הקורא להפקת מוקדמות יורו 2020 נדחתה בהסכמה, זאת לאחר שאולפני הרצליה קיבלו את הצעת השופט שהעתירה תימחק ללא צו הוצאות.

אולפני הרצליה פנו לבית משפט מאחר שסברו כי ההליך התנהל באופן פגום, בעייתי ומעורר תהיות. מדובר בהליך הקול הקורא שפרסם התאגיד כדי לקבל הצעות להפקת שידורי משחקי נבחרת ישראל בכדורגל במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2020. הזכייה בקול קורא זה מעניקה לזוכה גם ניהול פרויקטים נוספים בתחום הספורט, אך להצעות המסחריות שהוגשו בנוגע לאותם פרויקטים לא היה משקל בבחירת הזוכה.

בהליך הקול הקורא התמודדו שלוש חברות, וזכתה בו מזמור הפקות.

אולפני הרצליה השתתפו בהליך, וכשזה הסתיים, הם פנו לתאגיד וביקשו לקבל את מסמכי ההצעה הזוכה ואת הפרוטוקולים של ההליך. לאחר העיון במסמכים, האולפנים שלחו לתאגיד מכתב ובו מספר טענות ודרישה לקיים קול קורא חדש. בתאגיד התעקשו שההליך נוהל כהלכה, והותירו את הזכייה בידי מזמור הפקות. בהמשך פנו אולפני הרצליה לבית המשפט בבקשה להחזיר את ההחלטה לוועדת המכרזים או לצאת להליך חדש.

קשה לדעת מה באמת התרחש במהלך הדיון בעתירה, שכן החלק שבו הציג השופט את עמדתו התקיים מחוץ לפרוטוקול בהסכמת שני הצדדים, אך נראה כי השופט השתכנע כי ההליך עצמו היה תקין, לא נפל בו פגם, ולכן אין מקום להתערב בהחלטה.

כאמור, לאור ההסכמה למשוך את העתירה, היא נדחתה, וכל צד יישא בהוצאותיו.

התאגיד יוצג על-ידי עורכי הדין ליאור מימון ונטלי רזניק ממשרד ש. הורוביץ ושות'.