ח"כ אמיר אוחנה מונה לשר המשפטים; סמוטריץ' תוקף את נתניהו

דוברות רה"מ: "חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט" • יו"ר האיחוד הלאומי תקף את רה"מ לאור המינוי: "הסיפור הוא נתניהו, שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים"

ח"כ אמיר אוחנה. מונה לשר המשפטים / צילום: כפיר זיו
ח"כ אמיר אוחנה. מונה לשר המשפטים / צילום: כפיר זיו

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות היום (ד') את חבר הכנסת אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים.

בהודעה שנשלחה מדוברות ראש הממשלה נכתב: "חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט. הוא בעל תואר ראשון במשפטים, שהתמחה בפרקליטות מחוז מרכז. במשך כעשור עבד ח"כ אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. בכנסת הוא הוביל שורה של חוקים וביניהם חוק יסוד הלאום".

ח"כ אוחנה היה משמעותי ביותר בחקיקת חוק יסוד הלאום ועמד בראש הועדה המיוחדת בכנסת שעבדה על הכנת החוק. יצוין כי לנתניהו יש חיבה מיוחדת לאוחנה. כאשר אוחנה נבחר לראשונה לכנסת, נתניהו היה חבר הכנסת הוותיק שבירך אותו אישית מעל בימת הכנסת.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מסר בתגובה למינוי: "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי, ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו, שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, מסרה: "אני מאחלת לאמיר אוחנה הצלחה רבה בתפקיד שר המשפטים. זה משרד חשוב ומאתגר עם עובדים מוכשרים ביותר. אני לרשותו לכל עזרה ושאלה".

אוחנה עצמו הגיב למינוי בהתרגשות גדולה וכתב בפוסט פייסבוק: "תודה לראש הממשלה על האמון העצום שבמינוי, ותודה למברכים, החברים והתומכים היקרים. ריגשתם אותי כולכם".

מוקדם יותר היום פנו עורכי הדין של כחול לבן ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה שיורה לנתניהו למנות שר משפטים באופן מיידי, וזאת "נוכח העובדה שנתניהו מכהן כשר המשפטים בפועל מאז נכנסו לתוקף פיטוריה של איילת שקד, בעוד היועמ"ש שוקל להגיש נגדו שלושה כתבי אישום חמורים".

נתניהו התעכב עם ההחלטה על מינוי שר משפטים במשרה מלאה, זאת לאחר שפיטר את שרת המשפטים איילת שקד ביום ראשון השבוע. לפני כן היום עתרה התנועה לטוהר המידות לבג"ץ בדרישה שהממשלה תפעל באופן מידי למינוי שר משפטים, "כך שתיק המשפטים לא יוחזק בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, כדי להימנע ממצב של ניגוד עניינים שבו נתניהו, המואשם בעבירות שחיתות חמורות בכפוף לשימוע, יהיה ממונה על אנשי הפרקליטות ועל היועץ המשפטי לממשלה עצמו".

את התנועה לטוהר המידות מייצגים עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת.