לקראת מינוי מנכ"ל בנק הפועלים: רונן שטיין פורש מהבנק

שטיין, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית, יסיים את עבודתו בבנק בעוד מספר חודשים • ככל הנראה, פרישתו באה על רקע ההליך למציאת מחליף למנכ"ל אריק פינטו, והיא מגבירה את הסיכוי של המועמד הפנימי השני הבולט, ארז יוסף

רונן שטיין, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים / צילום: סיון פרג'
רונן שטיין, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים / צילום: סיון פרג'

כבר לא יהיה מנכ"ל בנק הפועלים: רונן שטיין, שנמנה עם שני המועמדים הפנימיים הבכירים לתפקיד מנכ"ל הפועלים , לא הגיש מועמדות לוועדת האיתור לתפקיד הבכיר ואף הודיע על פרישתו מהבנק לאחר 26 שנים בבנק. בכך גובר הסיכוי שבעוד ימים מעטים יבחר דירקטוריון הבנק בארז יוסף, כמי שימונה לתפקיד היוקרתי במקומו של אריק פינטו.

על-פי הודעת הבנק, שטיין - המשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים ובעבר בין היתר מנכ"ל ישראכרט - יסיים את עבודתו בבנק בעוד מספר חודשים. ככל הידוע, הוא פורש על רקע רצונו לצאת מענף הבנקאות ו"לנסות משהו חדש", זאת לדברי מקורב.

ההודעה של שטיין הגיעה זמן קצר לאחר תום המועד להגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים לוועדת האיתור שהקים דירקטוריון הבנק, ויום לאחר שנודע כי לילך אשר-טופילסקי פורשת מתפקידה כמנכ"לית בנק דיסקונט. אגב, אשר-טופילסקי הייתה בכירה בבנק הפועלים טרם הצטרפה לדיסקונט.

האיש שאחראי על מציאת המנכ"ל החדש הוא יו"ר הפועלים עודד ערן, שעומד בראש ועדת האיתור. המועד האחרון להגשת מועמדויות לוועדה חל ב-4 ביוני, הגם שמהבנק דווח לאחרונה כי הוועדה "עשויה לפנות ביוזמתה למועמדים פוטנציאליים נוספים".

בסביבת הבנק מספרים כי הוגשו לוועדה יותר מ-10 מועמדויות, ובשוק הבנקאות מעריכים כי התפקיד יוצע לבסוף למועמד פנימי. כאמור, שטיין נחשב למועמד פנימי בכיר ובעל סיכוי גבוה לקבל את המינוי בדומה לארז יוסף, שככל הידוע הגיש את מועמדותו לוועדת האיתור.

הגם שעל פניו מדובר בהליך פתוח, והוועדה טרם הכריעה, הרי שבעשורים האחרונים מנכ"ל הבנק מונה מבפנים, כשלרוב דובר על דמות דומיננטית שנבחרה בהתאם לציפיות המוקדמות. בהקשר זה דווח לאחרונה כי יוסף וגם שטיין זוכים לאמון מצד המנכ"לים הקודמים.

באחרונה דיווחנו כי יוסף, ה-COO ומי שנחשב למקורב למנכ"ל הנוכחי פינטו, נשא דברים בכנס "פורום ה-600" של בכירי הבנק, שעסק בנושא "מנהיגות" ובמשאב האנושי בבנק, ולדברי גורם מעורה, הוא הציג את ה"אני מאמין" שלו לשנים הבאות. הגם שגורם אחר בסביבת הבנק ציין אז כי למעשה חברי הנהלה רבים ענו לשאלות הפורום בסוגיות שונות, הרי שהיו כאלה שראו בכך "סימון" של יוסף.