מהפכת הגיוון של נייקי מעלה הילוך עם בובות תצוגה מפתיעות

חנות הדגל בלונדון של ענקית בגדי הספורט הציבה בקומת הנשים החדשה שלה בובות תצוגה במידות גדולות

בובת תצוגה במידה גדולה בחנות נייקי בלונדון / צילום: NIKE
בובת תצוגה במידה גדולה בחנות נייקי בלונדון / צילום: NIKE

חנות הדגל של נייקי בלונדון הציבה בקומת הנשים החדשה שלה בובות תצוגה במידות גדולות. בכך לקחה ענקית בגדי הספורט צעד נוסף להפיכתה לרשת שמספקת מענה מגוון לכולם.  

קומת הנשים ב-NikeTown, שנפתחה ביום רביעי האחרון, מוכרת ללקוחותיה "מבחר נרחב של בגדי פלאס סייז", לצד מדים לקבוצות ספורט ובגדי ספורט בהתאמה אישית. "כדי לחגוג גיוון וקבלה בספורט, החנות לא תקדם רק ספורטאים מקומיים באמצעות תוכן ויזואלי, אלא גם תציג לראשונה בחנות בובות תצוגה במידות גדולות ובובות תצוגה עם מוגבלויות", הודיעה החברה. 

נייקי היא לא הקמעונאית הראשונה שמציגה בובות פלאס סייז בבריטניה: גם חנויות הבגדים Old Navy ו-Nordstrom ורשת הכלבו Debenhams מציגות בובות במגוון מידות.  

ליין הפלאס סייז של נייקי הושק לראשונה ב-2017 בליווי קמפיין בכיכובן של הדוגמנית פאלומה אלסר, הבלוגריות והדוגמניות גרייס ויקטורי ודניאל ונייר ומטילת כדור הברזל האולימפית אמנדה בינגסון. ב-2018 השיקה נייקי שיתוף-פעולה ממושך עם גרייס ויקטורי, שכתבה בטוויטר: "כל-כך גאה ומצפה לחשוף את הקהל לנרטיבים שונים של ספורט". 

בתחילת השנה שיתפה נייקי פעולה גם עם הבלוגרית קלואי אליוט ועם הקמעונאית המקוונת הבריטית Very כדי להפיץ את ליין הפלאס סייז שלה. 

בנובמבר האחרון, ויקטורי ואליוט היו בין החותמות על מכתב שהתפרסם במגזין "קוסמופוליטן" וקרא להגדלת טווח המידות בחנויות. במכתב צוין כי 45% מהנשים במידות גדולות רוכשות בגדים דרך האינטרנט. "אנחנו רוצות שאותם בגדים כמו של כולם, במידות גדולות יותר, יהיו זמינים בחנויות", אמרה הסופרת לורה קאפון. דוגמניות פלאס סייז כמו טס הולידיי, לורן ניקול ובלה גולדן חתמו גם הן על המכתב.