ביג גייסה 250 מיליון שקל בהנפקת מניות; ממשיכה להרחיב את פעילותה בסרביה

חברת הנדל"ן המניב, שנמצאת בשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, הציגה זינוק ברווח הנקי הרבעוני ל-126 מיליון שקל • עיקר הרווח נבע מרווח "הזדמנותי" מהעסקה לרכישת 13% ממניות אפריקה נכסים

מרכז ביג באירופה / קרדיט צילום: ביג
מרכז ביג באירופה / קרדיט צילום: ביג

חברת הנדל"ן המניב ביג  גייסה בשבוע שעבר כ-250 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות (סדרה 5).

המניות הונפקו במחיר של 250 שקל למניה (בחבילות של 10 מניות), ולכל חבילה הוצמדו חמש אופציות (ללא תמורה) במחיר מימוש של 280 שקל לשנתיים. אם האופציות ימומשו במלואן, תגייס ביג עוד כ-140 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה ללא חתמים.

מניית ביג, הנמצאת בשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, נסחרת היום בעלייה קלה, למחיר של 240 שקל. זאת לאחר שבשבוע שעבר צנחה המניה בכ-5% על רקע ההנפקה. שווייה של החברה בבורסה עומד על כ-3.3 מיליארד שקל.

ביג מחזיקה ב-51 מרכזי מסחר בישראל, בארה"ב ובסרביה. את הרבעון הראשון של השנה סיימה ביג עם עלייה של 3.2% בהכנסה התפעולית הנקייה (NOI) לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-151 מיליון שקל.

בתזרים הנקי מפעילות (FFO) נרשמה עלייה של 3.5%, לרמה של 85.4 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה גידול של 168% ברווח הנקי, שעמד על כ-126 מיליון שקל ברבעון האחרון. זאת, על רקע רווח "הזדמנותי" של כ-94 מיליון שקל שרשמה החברה כתוצאה מעסקה לרכישת 13% ממניות אפריקה נכסים (עסקה שבוצעה ביחד עם מגה אור) בכ-320 מיליון שקל בפברואר.

במקביל להנפקה הודיעה ביג בשבוע שעבר, כי החברה הבת המרכזת את פעילותה בסרביה (ביג CEE) חתמה על הסכם לרכישת 67.5% מחברה סרבית בכ-14.5 מיליון אירו (כ-58 מיליון שקל), המחזיקה בבעלות על מרכז קניות מניב בעיר אינדג'יה במדינה.

המרכז, שיהיה הרביעי של ביג בסרביה, כולל שטח מסחרי להשכרה, בשטח של כ-9,570 מ"ר, עם זכויות להרחבה של עד כ-30 אלף מ"ר שטח בנוי ברוטו. שיעור התפוסה במרכז המסחרי עומד כיום על כ-80%, וההכנסה התפעולית הנקייה ממנו (NOI) מסתכמת בכ-1.3 מיליון אירו בשנה. במסגרת ההסכם תנהל ביג את המרכז המסחרי.

לפני כשבועיים (בסוף מאי) החליט דירקטוריון ביג לאשר את שכרו של המנכ"ל הנכנס, חי גאליס. זאת, למרות התנגדות בעלי מניות המיעוט בחברה, שדחו את חבילת השכר והתגמולים לגאליס באסיפה שהתכנסה לפני כחודש וחצי. גאליס מכהן כיום כמשנה למנכ"ל החברה איתן בר-זאב, וצפוי להחליף אותו בתחילת יולי (בר-זאב יעבור לתפקיד יו"ר החברה). עלות שכרו השנתית של גאליס צפויה לעמוד על כ-3 מיליון שקל.

בין הנימוקים לאישור שכרו של גאליס ציינו בביג, בין השאר, כי "חי גאליס החל לעבוד בחברה בספטמבר 2003, ומונה לתפקיד מנכ"ל החברה לאחר שכיהן, בין היתר, כסמנכ"ל ניהול ותפעול החל מחודש מרץ 2007, וכמשנה למנכ"ל החברה (החל מיולי 2016). במהלך תקופה זו צבר מר גאליס ידע וניסיון רב בתחומי פעילותה של החברה. כמו כן, גאליס תורם רבות לחברה ומהווה נדבך מרכזי במערך הניהול והתפעול של החברה".

עוד כתבו בביג, כי "תנאי העסקתו של גאליס הינם סבירים, ראויים והוגנים בשים לב לכישוריו וניסיונו העסקי, ויכולתו של מר גאליס לתרום משמעותית לפיתוח פעילותה של החברה, ונועדו להוסיף ולתמרץ את גאליס לקדם את עסקיה של החברה וכן לשמר את העסקתו בחברה".